وقتی یک کابل شنیده می شود کریستوفر نولان و تهیه‌کننده و همسرش اما توماس یک فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره جی. رابرت اوپنهایمر، ما گیج شده بودیم. حداقل برای یک لحظه. برای WIRED سخت است که در برابر فیلم نولان-توماس مقاومت کند. نولان واقعاً مانند ما علم را دوست دارد. (ما این را می دانیم زیرا، خوب، در برخی از فیلم های او کاملاً واضح است، اما همچنین به این دلیل که مهمان نولان در سال 2014 هنگام فیلمش، شماره ای از WIRED را ویرایش کرد. در میان ستارگان بیرون آمد و ما او را مجبور کردیم با فیزیک دیوانه شود.) به آن اضافه کنید، این دو نفر دوست دارند ذهن مخاطب خود را خم کنند. و کره چشم آنها فیلم های ابرقهرمانی می سازند! این یک دوست بسیار برای WIRED است.

بنابراین، اوپنهایمر. یک بیوگرافی، نگاهی به تاریخ. افسوس که عبارت WIRED بیشتر جستجو می شود رو به جلو. (نه اینکه ما آن را دوست نداشتیم دانکرک.) بنابراین ما به نوعی فکر کردیم که شاید ما مجله ای نبودیم که به آن فکر کنیم.

این مقاله در شماره ژوئیه/آگوست 2023 ظاهر می شود. در WIRED مشترک شوید.تصویر: Vivek Thakker

اما ما نمی‌توانستیم این ایده را از ذهن خود حذف کنیم، زیرا بسیاری از صحبت‌ها در دفتر، جلسات و پیرامون فناوری درباره زمان‌های بالقوه آخرالزمانی بود که در آن زندگی می‌کنیم. آب و هوا، جنگ، بله. اما همچنین، هوش مصنوعی مولد. بارها و بارها شنیده ام که مردم این لحظه را با اواسط دهه 1940 مقایسه می کنند، زمانی که ما از آستانه عصر هسته ای عبور کردیم، یا با سال هایی که اوپنهایمر پروژه ساخت بمب در نیومکزیکو را رهبری می کرد.

در اینجا افشای کامل آمده است: من چیزی در مورد اوپنهایمر و مسیر او به لوس آلاموس می دانم. من به ویرایش بیوگرافی او و سه زن که در زندگی او نقش اساسی داشتند کمک کردم که توسط مادرم شرلی استرشینسکی و مورخ پاتریشیا کلاوس نوشته شده بود. شروع کردم به این که بدانم کریستوفر نولان در مورد دورانی که در آن زندگی می کنیم چه فکر می کند که دربا توجه به اینکه او چند سال اخیر خود را غرق در زمانی گذرانده است که بسیاری از مردم آن را نگه می دارند حمل و نقل به. شاید نولان و توماس بار دیگر خود را با منافع WIRED هماهنگ کنند.

بنابراین به لس آنجلس رفتم، به محله ای آرام که این زوج دفتر دارند. امیدوار بودم با آن دو صحبت کنم و وقتی وارد یک اتاق کنفرانس شیک با دیوارهای شیشه ای مشرف به باغ شدم، خوشبختانه توماس هم آنجا ایستاده بود. من چیزی در مورد اینکه چند بار نام او در مصاحبه‌ها حذف می‌شود، زمزمه کردم. او از من برای آن تشکر کرد. معلوم شد که او نمی تواند به اطراف بچسبد. اما در پایان مکالمه‌ام با نولان، او به من گفت: «هر کاری که انجام می‌دهیم هماهنگ است. منظورم این است که او بهترین تهیه کننده هالیوود است. و آخرین فیلم آنها، در حالی که در گذشته کاملاً مشخص است، ممکن است آینده‌نگرترین فیلم آنها باشد.

ماریا استرشینسکی: شاید متکبرانه باشد، اما با نگاهی به فیلم‌های شما، احساس می‌کنم کار شما و اما در تمام طول این مدت منجر به اوپنهایمر. از برخی جهات، بسیار منطقی است.

کریستوفر نولان: من فکر نمی کنم که این به هیچ وجه متکبرانه است. این برداشت من از فیلم است.

(همچنین منظورم این نیست که کار شما تمام شده است.)

من تمایل دارم با هر پروژه ای که انجام داده ام چنین احساسی داشته باشم. زیرا من سعی می کنم بر اساس آنچه قبلاً آموخته ام، بنا کنم. هر بار که فیلمی را به پایان می رسانید، سؤالات طولانی مدتی وجود دارد. بنابراین با فیلم بعدی شما موضوع را انتخاب می کنید. در صورت اوپنهایمربه معنای واقعی کلمه، اشاره ای به اوپنهایمر در آن وجود دارد اصل (فیلم قبلی نولان).