ویندوز 11 نسل فعلی سیستم عامل مایکروسافت است که این شرکت سعی دارد ویژگی هایی را برای آن در نظر بگیرد. سیستم عامل کارآمد و پیشرفته.

مایکروسافت اخیراً رایانه شخصی CoPilot+ را معرفی کرده است که بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی پیشرفته را برای سیستم عامل ویندوز 11 به ارمغان می آورد. با قابلیت فراخوانی، کاربران می توانند به محتوایی که در گذشته تماشا کرده اند دسترسی داشته باشند. بهره وری را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت اطلاعات بازبینی شده قبلی را بازیابی کنند. اما این ویژگی فقط در رایانه شخصی CoPilot+ آینده موجود است. این ویژگی به پردازنده های جدیدی مانند تراشه های اسنپدراگون X و پردازنده های نسل بعدی اینتل و AMD نیاز دارد.

ویژگی Recall بخشی از چشم انداز مایکروسافت برای رایانه های شخصی مجهز به هوش مصنوعی است. مایکروسافت قصد دارد ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری را برای هوشمندتر کردن سیستم عامل خود اضافه کند. یادآوری یکی از این توابع است. این ویژگی از صفحه فعال عکس های فوری می گیرد و داده ها را برای جستجوهای بعدی ذخیره می کند. به کاربران اجازه می دهد تا صفحات وب یا فایل هایی را که قبلاً مشاهده کرده اند مشاهده کنند.

یادآوری‌ها می‌توانند بهره‌وری را با اجازه دادن به کاربران برای یافتن سریع محتوایی که قبلاً مشاهده کرده‌اند، افزایش دهند. با این حال، با تقاضاهای بالایی همراه است. این ویژگی به یک کامپیوتر CoPilot+، بیش از 16 گیگابایت رم و یک NPU قدرتمند نیاز دارد.

با وجود الزامات فوق، یکی از توسعه دهندگان توانست ویژگی Recall را بر روی رایانه شخصی پایین رده خود اجرا کند. کاربر Albacore در X پستی را منتشر کرد که موفقیت خود را در اجرای Recall روی سیستمی با Snapdragon 7c Gen 3، بیش از 3.4 گیگابایت رم و بدون NPU نشان داد. توسعه دهنده گفت این سیستم به طرز شگفت انگیزی خوب کار می کند.

در پست دیگری، توسعه دهنده اشاره کرد که تمام پردازش ها به صورت محلی انجام می شود. بنابراین، استفاده از Recall همچنان می‌تواند روی سیستم‌های رده پایین بدون NPU کار کند. دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده ممکن است به خوبی دستگاه‌های پشتیبانی‌شده عمل نکنند، اما همچنان مزایای زیادی دارند.

هنگامی که فراخوان اعلام شد، نگرانی های زیادی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود داشت. به عنوان مثال، ممکن است برای هکرها جعل Recall و به دست آوردن اطلاعات کاربر آسان تر باشد. حتی اینفلوئنسرهایی مانند ایلان ماسک نیز نگرانی های خود را در مورد ویژگی Recall ابراز کرده اند. با این حال، مایکروسافت اقداماتی را برای مقابله با مخالفان انجام داده است. در این برنامه، کاربران می توانند تنظیمات حریم خصوصی خود را برای محدود کردن ویژگی ها به دلخواه مدیریت کنند. علاوه بر این، داده های ذخیره شده در دستگاه رمزگذاری شده و به نمایه کاربر پیوند داده می شود. حتی بعد از آنها نیز نگرانی هایی وجود دارد. نظر شما در مورد ویژگی جدید چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

در خبر دیگر، مایکروسافت این روزها بر روی هوش مصنوعی تمرکز کرده و سعی دارد Copilot را در محصولات بیشتری معرفی کند تا نیاز مخاطبان به هوش مصنوعی را برطرف کند.

این خبر توسط کاربر @PhantomOfEarth منتشر شده است. اگر از آخرین نسخه برنامه Photos (نسخه 2024.11030.22001.0) استفاده می کنید، ممکن است گزینه جدیدی را در تنظیمات افزونه بیابید، یک جابجایی برای Copilot. همه کاربران ویندوز ممکن است هنوز به نسخه جدید Photos دسترسی نداشته باشند.

اما Copilot در حال حاضر چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟ عملکرد آن در حال حاضر تا حدودی محدود است. می تواند به شما در ساخت یک نمایش اسلاید کمک کند. کاربران می‌توانند بدون زحمت نمایش اسلاید عکس را مستقیماً در برنامه Photos ایجاد و مشاهده کنند و خاطرات خود را زنده کنند. کاربران به راحتی می توانند هر عکسی را به عنوان پس زمینه دسکتاپ تنظیم کنند.

منبع

به این پست امتیاز دهید