ایالات متحده بیش از 46 میلیون مهاجر را در خود جای داده است. از این تعداد بیش از 11 میلیون مهاجر غیرقانونی هستند. اینفوگرافیک زیر، بر اساس برآورد موسسه سیاست مهاجرت (MPI) در سال 2021 که در سپتامبر 2023 منتشر شد، کشورهایی را با بیشترین مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده نشان می دهد.

سهم کلی مکزیک در حال کاهش است

بر اساس گزارش موسسه سیاست مهاجرت، مکزیک در سال 2008، 7.7 میلیون مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده داشته است، در همین حال، در سال 2021، تعداد مهاجران غیرقانونی مکزیکی به 5.2 میلیون نفر خواهد رسید.

پس از مکزیک، گواتمالا، السالوادور و هندوراس خاستگاه اکثر مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده هستند.

بر اساس گزارش موسسه سیاست مهاجرت، مهاجرت از این سه کشور مهم ترین عامل رشد جمعیت متولدین آمریکای مرکزی در ایالات متحده از سال 1980 بوده است. حدود 86 درصد از مردم آمریکای مرکزی در ایالات متحده در سال 2021 در یکی از این سه کشور متولد شده اند.

هند در جایگاه پنجم قرار دارد. بر اساس گزارش گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، تعداد بی سابقه ای از مهاجران غیرقانونی هندی در سال های اخیر با پای پیاده از مرز ایالات متحده عبور کرده اند.

از جمله عواملی که باعث افزایش مهاجرت هندی ها به ایالات متحده می شود، رشد کلی مهاجرت جهانی به دنبال همه گیری ویروس کرونا، ظلم به جوامع اقلیت در هند و تاخیر طولانی در صدور ویزا است.