از طرفی مهاجران ایرانی که‌ می‌خواهند در فیلدهای فنی و مهندسی در کانادا مشغول به کار شوند باید در آزمون‌های دریافت لایسنس که به صورت دولتی برگزار‌ می‌گردد شرکت کنند تا بتوانند به این طریق شغلی با درآمد عالی بیابند. افراد مهاجر می‌توانند با شرکت در این دوره‌های فنی‌ آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون و آغاز فعالیت حرفه‌ای خود کسب کنند.

از میان محبوب‌ترین دوره‌ها‌ می‌توان به دوره‌های مهندسی، معماری، مکانیک، الکترونیک، مدیریت پروژه، تکنسین‌های فنی، انرژی ادوایزری، طراحی، تجارت و حسابداری اشاره نمود.

دوره‌های یادشده نسبت به دوره‌ی لیسانس نیازمند هزینه کمتری هستند و در مدت‌زمان کوتاه‌تری برگزار‌ می‌شوند. ازاین‌رو مهاجران با شرکت در آن‌ها‌ می‌توانند در بازه‌ی زمانی کوتاهی مهارت‌های لازم را کسب کنند. این دوره‌ها توسط موسسه‌ها و مدارس حرفه‌ای مختلفی در کانادا برگزار‌ می‌شوند.

آینده شغلی مهاجرت پس از تحصیل در دوره‌های فنی و مهندسی در کانادا

کارآموزی و دوره فنی و مهندسی در کانادا توسط بهترین مؤسسه‌های این کشور در جهت حمایت از دانشجویان به منظور حفظ ارتباط با صنعت برگزار‌ می‌شود تا بتوانند تجربه‌ی حرفه‌ای بهتری کسب کنند.

دانش و مهارتی که افراد در این دوره‌ها کسب‌ می‌کنند، در نوشتن رزومه‌ی کانادایی به آن‌ها کمک‌ می‌کند و ارزش خوبی به آن‌ می‌بخشد. مهاجران ایرانی و فارسی‌زبان با شرکت در دوره‌های فنی بهترین مؤسسه‌ی برگزار‌کنند‌ه‌ی دوره‌های فنی و مهندسی برای ایرانیان‌، می‌توانند ضمن کسب مهارت‌های لازم در پایان دوره مدرک و مجوز کار را دریافت کنند و تجربه‌های عملی لازم را به دست آورند. همچنین این تجربه‌ی کاری به رزومه‌ی آن‌ها افزوده‌ می‌شود و‌ می‌تواند شرایط یافتن شغل مناسب را برای آن‌ها آسان‌تر کند و تا در نهایت برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

بنابراین مهاجران تازه‌واردی که پس از ورود به کانادا در دوره‌های فنی مهندسی شرکت‌ می‌کنند قطعا از آینده‌ی شغلی درخشان‌تری برخوردار خواهند شد و با دریافت فرصت‌های شغلی بیشتر‌ می‌توانند دستیابی به موفقیت را در مدت زمان کوتاه‌تری تجربه کنند.

چگونه در بهترین دوره‌های فنی و مهندسی در کانادا شرکت کنیم؟

دوره‌های فنی و مهندسی توسط مؤسسه‌های آموزشی مختلفی برای مهاجران فارسی‌زبان برگزار‌ می‌شود که هر یک دارای شرایط، استانداردها و هزینه‌های متفاوتی هستند. در این میان، متقاضیان باید مجموعه‌‌ی مناسبی را برای دریافت این خدمات انتخاب کنند تا بتوانند ضمن کسب جامع‌ترین مهارت‌ها، مدرک معتبری را در پایان دوره دریافت کنند و سراغ شرکت در آزمون لایسنس بروند.

موسسه غیر انتفاعی فناوران، یکی از با سابقه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مراکز در این زمینه، در تورنتوی کانادا مستقر است و دوره‌های ویژه‌ای را برای جوامع ایرانی و فارسی‌زبان برگزار‌ می‌کند.