مزایای استفاده از کد دعوت برای مشتریان کسب‌و‌کارها

با پیشرفت فناوری و گسترش اینترنت، کد ریفرال به‌عنوان عنصر اساسی در مدل‌های بازاریابی مختلف استفاده شد. ازجمله مدل‌های مشهور این حوزه مدل بازاریابی چندسطحی (MLM) است که در آن اعضای شبکه با معرفی دیگران به شبکه، امتیازها و پاداش‌های مالی کسب می‌کنند.

با آغاز دوران دیجیتال و ایجاد سیستم‌های آنلاین، مفهوم کد ریفرال به‌شکل دیجیتال درآمد و متداول‌تر شد. کد‌های ریفرال به‌عنوان لینک‌های منحصربه‌فرد ایجاد شدند و به افراد اجازه دادند تا با اشتراک‌گذاری این لینک‌ها، دیگران را به محصول یا خدمت یا وب‌سایت برندها معرفی کنند.

افزایش مشتریان

با ارائه تخفیف‌ها و جایزه‌ها یا پاداش‌های دیگر به مشتریان فعلی که دوستانشان را به کسب‌وکار معرفی می‌کنند، شرکت‌ها می‌توانند تعداد مشتریان خود را افزایش دهند.

تبلیغات اثربخش

افرادی که محصولات یا خدمات را با استفاده از کد ریفرال به دیگران معرفی می‌کنند، در‌واقع به‌عنوان سفیران تبلیغات برند عمل می‌کنند. این امر باعث می‌شود که تبلیغات بیشتری به‌صورت اثربخش انجام شود.

ماندگاری مشتریان

مشتریانی که از محصولات یا خدمات خود راضی هستند و آن را به دیگران توصیه می‌کنند، ممکن است به‌عنوان مشتریان وفادار شناخته شوند.

کاهش هزینه‌های بازاریابی

استفاده از کد ریفرال می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند؛ زیرا تبلیغات ازطریق مشتریان فعلی انجام می‌شود.

انگیزه‌بخشی برای مشتریان

ارائه تخفیف‌ها و هدیه‌ها یا پاداش‌های دیگر به مشتریان که دیگران را معرفی می‌کنند، می‌تواند انگیزه‌شان را برای انجام این فعالیت افزایش دهد.

آیا ارزشمندبودن جایزه کد دعوت مهم است؟

ارزشمندی جایزه برای کد ریفرال یا کد دعوت معمولاً به میزان تأثیرگذاری و اهمیت کسب‌وکار یا سرویسی بستگی دارد که از کد ریفرال استفاده می‌کند. هر شرکت می‌تواند براساس استراتژی بازاریابی و هدف مشتریان خود، جوایز مختلفی برای کد ریفرال تعیین کند. گاهی اوقات، برندها ممکن است جایزه‌های نقدی، تخفیف‌های خاص، هدیه‌های فیزیکی یا خدمات رایگان ارائه دهند.

برای مثال، دراپ‌باکس (Dropbox) در کمپین‌های خود به افرادی که دوستانشان را به سرویس معرفی می‌کردند، فضای ذخیره‌سازی اضافی رایگان ارائه داده ‌است یا اوبر (Uber) در برخی مواقع جوایز نقدی یا سفر رایگان را به افرادی اعطا کرده است که دعوت‌نامه‌های خود را به دیگران ارسال می‌کردند. افزون‌براین، Airbnb به افرادی که دوستانشان را به این سرویس معرفی می‌کردند، اعتبار سفر یا تخفیف‌های با امکان تبدیل به نقدینگی ارائه داده است.

صرافی‌های دنیا چقدر از کد دعوت استفاده می‌کنند؟

یکی از استراتژی‌های اصلی‌ در صرافی‌های جهان استفاده از کد دعوت است. درواقع، اهمیت اعتماد در دنیای مالی و به‌ویژه رمزارزها تأثیر معرفی‌شدن از سمت افراد نزدیک را چندین برابر می‌کند. بنابراین، هر صرافی رمزارزی ممکن است برنامه‌ها و جایزه‌های متفاوتی برای کاربرانی که افراد دیگر را به صرافی معرفی می‌کنند، در نظر بگیرد. کد ریفرال معمولاً در قالب تخفیف‌ها، جایزه‌های نقدی، توکن‌های رمزارزی یا کارمزدهای تراکنش ارائه می‌شوند.

بایننس، کوین‌بیس، کراکن و بیت‌فینکس ازجمله صرافی‌های بزرگی هستند که از جایزه‌های نقدی و ایردراپ یا توکن‌های رمزارزی برای جوایز کد دعوت خود استفاده می‌‌کنند. بااین‌حال، یکی از نقاط مشترک‌ آن‌ها در این جوایز تخفیف در کارمزد تراکنش‌های فرد دعوت‌کننده ‌است. جذابیت این روش، تشویق کاربر به انجام تراکنش و معامله است.