گوگل از زمان عرضه سری پیکسل در سال 2016 تاکنون نزدیک به 40 میلیون گوشی هوشمند پیکسل را روانه بازار کرده است. این یک نقطه عطف مهم برای این شرکت بوده، حتی اگر هنوز یک بازیگر کوچک در بازار جهانی گوشی های هوشمند است. این داده ها درست پس از عرضه سری پیکسل 8 در این هفته منتشر می شود. به گفته فرانسیسکو جرونیمو، معاون شرکت تحقیقاتی بازار جهانی IDC، گوگل 37.9 میلیون گوشی پیکسل را بین سال‌های 2016 تا 2023 روانه بازار کرده است.

این ممکن است در مقایسه با اپل که سالانه بیش از 224 میلیون آیفون عرضه می‌کند زیاد به نظر نرسد، اما نشان می‌دهد که کاربران به سمت گوشی‌های پیکسل جذب شده‌اند. در واقع، گوگل توانسته است سهم بازار خود را در ایالات متحده و ژاپن، دو بازار کلیدی خود، حفظ و افزایش دهد. در ژاپن، پیکسل اکنون پرفروش‌ترین برند اندرویدی است و حتی سهم بازار را از آیفون می‌گیرد. در حالی که در آمریکای شمالی، گوگل تنها برندی بود که فروش گوشی‌های هوشمند خود را نسبت به سال قبل کاهش نداد.

سال گذشته، گوگل به نقطه عطف 30 میلیونی نزدیک شد و قبل از عرضه پیکسل 7، 27.6 میلیون دستگاه فروخت. این بدان معنی است که گوگل در سال گذشته حدود 10 میلیون گوشی پیکسل را روانه بازار کرد، که به طور بالقوه بهترین سال برای پیکسل تاکنون است. رکورد قبلی 7.2 میلیون واحد بود. موفقیت گوگل در این بازارها احتمالاً به دلیل عوامل متعددی از جمله تمرکز آن بر تجربه نرم افزاری بی نقص، ویژگی های هوش مصنوعی و بروزرسانی به موقع است. جالب بوده که ببینیم این شرکت در سال های آینده چگونه با بازیکنان مطرحی مانند اپل و سامسونگ رقابت می کند.

سری گوشی پیکسل با آمار فروش بالا

در دیگر خبرها گوگل در اوایل این هفته از جدیدترین نسل پرچمدار سری پیکسل خود موسوم به پیکسل 8 در سطح جهانی رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند با ۷ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید ارائه می‌شوند که غول جستجو را از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری پیشتاز می سازد.

در حال حاضر، طی یک گزارش جدید، گوگل اعلام کرده است که قطعات یدکی سری پیکسل 8 را برای مدت زمان 7 ساله ارائه خواهد کرد تا با تعهد سیاست نرم افزاری مطابقت داشته باشد. این همچنین تضمین کرده که سری پیکسل 8 طول عمر پشتیبانی بالایی دارند. مدیر محصول گوگل در مصاحبه ای با Android Authority تایید کرد که این شرکت قطعات یدکی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را به مدت هفت سال ارائه خواهد کرد. عمر گوشی های هوشمند معمولا بین 3 تا 5 سال است و در این مدت سخت افزار آنها دچار افت عملکرد می شود. مشکلاتی مانند نمایشگر دستگاه و موارد مربوط به باتری چندین سال پس از عرضه دچار افت می شوند.

خوشبختانه گوگل در تعهد خود برای ارائه 7 سال پشتیبانی نرم افزاری به این موضوع فکر کرده است. Pixel 8 و Pixel 8 Pro در طول دوره واجد شرایط دریافت قطعات یدکی خواهند بود. این بدان معنی است که کاربران به راحتی می توانند قطعات یدکی را خریداری کنند تا گوشی خود را تا پایان چرخه عمر آن حفظ کنند.

گوگل به صراحت جزئیات مربوط به زمان و نحوه عرضه قطعات یدکی سری پیکسل 8 را اعلام نکرده است. iFixit شریک این شرکت در ایالات متحده است، بنابراین، احتمالاً قطعات یدکی از وب سایت تعمیر در دسترس خواهد بود. قابل ذکر است، iFixit قطعات اصلی را برای تلفن‌های پیکسل قبلی به همراه راهنماهایی برای تعمیرات DIY ارائه می‌کند. تعهد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Google برای سری Pixel 8، خبر خوبی برای مشتریانی است که می‌خواهند تلفن خود را برای مدت طولانی کار کنند. می‌توان انتظار داشت که گوگل در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری درباره قطعات یدکی مانند در دسترس بودن آن در بازار و موارد دیگر به اشتراک بگذارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید