در دنیای رقابتی سفر و گردشگری امروز، «دبی بلیط» یکی از پلتفرم‌های فعال برای رزور و خرید بلیط مکان‌های تفریحی امارات به ویژه شهر دبی است. این مجموعه ابتدای پاییز ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و پس از مدتی توانست جایگاهش را نزد مشتریان تثبیت کند.

گزارش عملکرد دبی بلیط در نوروز ۱۴۰۳ آمارهای جالب توجهی از فعالیت این مجموعه را منعکس کرده است که در ادامه به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

دبی بلیط در گزارش عملکرد نوروز خود گفته است کامل‌ترین پیشخوان بلیط‌های تفریحی و رویدادهای دبی و امارات را عرضه می‌کنند. این پلتفرم در نوروز ۱۴۰۳ بلیط‌های مختلف را با ۱۵ درصد تخفیف نسبت به باجه‌های تفریحی امارات عرضه کرده است.

صرفه‌جویی در هزینه‌های مسافران

«دبی‌بلیط» اعلام کرده است با سیاست‌های قیمت‌گذاری‌ خود باعث صرفه‌جویی ۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه بلیط مسافران شده‌ است.

در دبی بلیط ۱۵ نوع خدمت مختلف مانند تورهای شهری، بلیط پارک آبی، کنسرت، رویدادهای ورزشی و پرواز با بالون عرضه می‌شود.

۳.۵ میلیون بازدید از وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی

تیم بازاریابی این ‏پلتفرم با استفاده از ابزارهایی مانند بهینه‌سازی موثر موتورهای ‏جست‌وجو (‏SEO‏) و کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی و بهبود تجربه کاربری ‏‏(‏UX‏) حضور و تعامل آنلاین مجموعه را تا ارتقا داده‌ است.‏

در ایام نوروز، ترافیک وب‌سایت دبی بلیط افزایش یافت و به آمار ۲۵۰ هزار بازدید در فروردین ماه رسید. ‏همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز مجموعا بیش از ۳.۵ میلیون بازدید از وب‌سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی دبی‌بلیط انجام شده است.

فروش ۲۰ هزار بلیط در نوروز

این پلتفرم در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۲۰ هزار بلیط تفریحی امارات فروخته است که رشد ۱۲۰ درصدی در مقاسیه با ماه‌های گذشته را نشان می‌دهد.

دبی‌بلیط اعلام کرده توانسته مخاطبان متنوعی را جلب کند؛ به‌طوری‌که ۵۵ درصد خریداران خدمات آن را بانوان و ۴۵ درصد را مردان تشکیل داده‌اند. همچنین بیشترین تعداد بلیط خریده‌‌شده توسط یکی از مشتریان، ۷۲ بلیط بوده است.

بر اساس این گزارش، مسافران به‌طور میانگین، بلیطشان را ۴ روز قبل از تاریخ سرگرمی رزرو کرده‌اند. همچنین ۶۸ درصد مسافران، بلیط خود را قبل از سفر به کشور امارات تهیه کرده‌اند و ۳۲ درصد آن‌ها بلیط خود را در دوران سفر خریده‌اند.

تفریحات و رویدادهای محبوب

محبوب‌ترین مکان در میان کاربران دبی‌بلیط در نوروز امسال، «موزه آینده دبی» بوده است که بیش از ۷ هزار بلیط مربوط به آن فروخته شده است. پس از این موزه نیز «پارک آبی آتلانتیس»، «برج خلیفه»، «تور سافاری دبی»، «دهکده جهانی»‌ و «کشتی لوتوس» در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

همچنین طبق نظرسنجی‌های مشتریان، بیشترین رضایتمندی از خدمات به «پارک آبی آتلانتیس» با امتیاز ۴.۸ و «سافاری دبی» با امتیاز ۴.۶ از ۵ مربوط بوده‌ است.