شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که برای خرید بلیط هواپیما در روزی خاص، سایت های متعدد فروش بلیط را جستجو کرده اید اما تمامی بلیط ها به فروش رسیده اند. در این مواقع ناچارید با قطار یا اتوبوس سفر کنید. اما در سایت رسپینا می توانید با سرویس خبرم کن، از باز شدن و افزایش ظرفیت پروازها با خبر شده و در زمان مورد نظر با هواپیما سفر کنید.

سایت های متعدد فروش بلیط هواپیما با بهره گیری از تکنولوژی های روز، سعی دارند خدمات بهتر و بیشتری در اختیار مسافران قرار دهند تا فرآیند خرید بلیط سفر و به ویژه بلیط هواپیما را فراهم کنند. در این میان وب سایت رسپینا نیز با ایجاد سرویس خبرم کن، باز شدن و افزایش ظرفیت رزرو بلیط هواپیما را به مسافران اطلاع می دهد. استفاده و فعالسازی این سرویس برای تمامی پروازهای داخلی امکان پذیر بوده که جزئیات بیشتر آن در ادامه ذکر شده است.

چگونه از افزایش ظرفیت بلیط هواپیما با خبر شویم؟

برای اطلاع از افزایش ظرفیت پرواز در وب سایت رسپینا نیازی به ثبت نام در سایت ندارید و تنها با ثبت شماره تلفن همراه خود می توانید از افزایش ظرفیت پروازهای مورد نظر با خبر شوید. بدین منظور باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. پس از ورود به وب سایت رسپینا، باید به صفحه بلیط هواپیما رسپینا بروید که با آیکون هواپیما مشخص شده است.
  2. در صفحه بعد باید اطلاعات مبدا و مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  3. در صورتی که برای تاریخ مورد نظر بلیط وجود نداشت و با گزینه تکمیل ظرفیت پروازها مواجه شدید، باید روی گزینه خبرم کن با آیکون زنگوله ای شکل کلیک کنید.
  4. پس از کلیک روی این گزینه، پنجره ای برای شما باز می شود که تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید.
  5. در این صفحه باید تاریخ اعلام ظرفیت پرواز و همچنین شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.
  6. سپس برای شما پیامکی ارسال می شود که باید کد آن را در کادر مربوطه وارد کرده و تایید را بزنید.

در صورتی که ظرفیت پرواز این مسیر تا تاریخ انتخاب شده، مجددا افزایش یابد، برای شما پیامک ارسال خواهد. در غیر این صورت، پیامکی با این مضمون که “متاسفانه ظرفیت پروازها در مسیر انتخاب شده افزایش نیافته است” برای شما ارسال می شود.

آیا از افزایش ظرفیت پروازهای خارجی رسپینا می توان با خبر شد؟

سرویس خبرم کن رسپینا به منظور اعلام ظرفیت پروازهای داخلی بوده و برای پروازهای خارجی این امکان وجود ندارد. در صورتی که بلیط هواپیما خارجی رسپینا را برای تاریخ مورد نظر نیافتید می توانید با کارشناسان رسپینا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. با این وجود به دلیل تعدد شرکت های هواپیمایی در مسیرهای خارجی، معمولا این مسیرها با اتمام ظرفیت مواجه نمی شوند.

اطلاع از کاهش قیمت بلیط هواپیما با خبرم کن

با سرویس خبرم کن رسپینا علاوه بر اطلاع از افزایش ظرفیت ها می توانید از کاهش قیمت بلیط هواپیما در مسیر انتخاب شده با خبر شوید. بدین منظور پس از جستجوی پرواز دلخواه، در صورتی که بلیط هواپیما با قیمت مناسب نیافتید می توانید از سرویس خبرم کن رسپینا استفاده کنید. بدین منظور باید مراحل زیر را به ترتیب  انجام دهید.

  • پس از جستجوی پرواز مورد نظر باید در صفحه لیست پروازها، گزینه خبرم کن را انتخاب کنید.
  • در این پنجره باید اطلاعاتی از قبیل درصد کاهش قیمت بلیط، تاریخ رزرو و شماره همراه خود را وارد کنید.
  • سپس با ورود و تایید کد ارسال شده، این سرویس برای شما فعال می شود.

در صورتی که بلیط انتخاب شده تا تاریخ مورد نظر با کاهش قیمت روبه رو شد، برای شما پیامکی ارسال می شود که می توانید بلیط دلخواه را با قیمت کمتر رزرو کنید. حتی در غیر این صورت، پیامکی مبنی بر عدم کاهش قیمت بلیط برای شما ارسال خواهد شد.

آیا سرویس خبرم کن را می توان در اپلیکیشن نیز فعال کرد؟

سرویس خبرم کن رسپینا را می توان علاوه بر وب سایت رسپینا، در اپلیکیشن آن نیز فعال کرد. اپلیکیشن وب سایت رسپینا را می توانید از پلتفرم های مختلف مانند کافه بازار و گوگل پلی و همچنین پلی استور، دریافت کنید. پس از نصب برنامه رسپینا، باید به قسمت بلیط هواپیما داخلی رفته و مبدا و مقصد خود را وارد کنید. در صورتی که ظرفیت پروازها در این تاریخ به اتمام رسیده باشد، می توانید گزینه خبرم کن را که آیکون آن در بالا  و سمت چپ تصویر قرار دارد، انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، پنجره ای باز می شود که باید همانند قبل، اطلاعات خواسته شده مانند تاریخ اعلام ظرفیت و شماره تلفن را وارد کنید. پس از تایید اطلاعات و ورود کد ارسال شده، این سرویس برای شما فعال خواهد شد. علاوه بر این، امکان اطلاع از کاهش قیمت بلیط هواپیما در مسیر مورد نظر برای تاریخ و قیمت دلخواه وجود دارد.

به این پست امتیاز بدید