در سال 2024، گوگل قصد دارد تراشه‌های اگزینوس اصلاح‌شده سامسونگ را که تلفن‌های پیکسل را تغذیه می‌کنند، با تراشه خود به نام جایگزین کند. ردوندو شناخته شده است که جایگزین Now، یک گزارش جدید می گوید که غول موتور جستجو برنامه های خود را افزایش داده است سال 2025 قفسه بندی شده و با یک پردازنده جدید با اسم رمز سفارشی جایگزین شده است لاگونا معرفی می کند

یکی از مدیران سابق تراشه های گوگل به Information گفت: مسائلی مانند حفظ کارمندان و هماهنگی توسعه بین تیم های ایالات متحده و هند تا حد زیادی عامل این تاخیر بود. ظاهراً تصمیم گوگل برای توقف تولید چندین تراشه تنسور در دو سال گذشته، تیم سازنده این پروژه را ناامید کرده است.

تراشه انحصاری برای دستگاه های Google Pixel

بر اساس این گزارش، تراشه‌های لاگونا دارای فناوری بسته‌بندی پیشرفته‌ای هستند که تقریباً به طور انحصاری توسط اپل استفاده می‌شود که در عین کوچک‌تر کردن تراشه، بازده انرژی بالاتری را ارائه می‌دهد. مدیر سابق گوگل همچنین اشاره کرد که تراشه های Redondo به عنوان یک تراشه آزمایشی تولید می شوند که به مهندسان Project Tensor در طراحی پردازنده جدید Laguna کمک می کند.

گوگل قصد دارد تا سال 2025 تراشه های سامسونگ را به طور کامل حذف کند و دستگاه های سری پیکسل خود را به پردازنده های Tensor خود مجهز کند. با این حال، Information در گزارش خود اشاره می کند که غول موتور جستجو به مجوز هسته های CPU و GPU Arm ادامه خواهد داد.

کنار گذاشتن تراشه های اگزینوس سامسونگ برای گوگل چندین مزیت بالقوه خواهد داشت. تراشه‌های Tensor مبتنی بر Exynos سامسونگ تاکنون به دلیل گرم شدن بیش از حد حتی در حین انجام کارهای متوسط ​​مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

گوگل در حال حاضر به نسخه‌های نیمه سفارشی تراشه‌های سامسونگ پایبند است، اما قصد دارد تولید را به TSMC، غول تراشه‌هایی که برای آیفون‌های اپل تولید می‌کند، برون سپاری کند.