برخلاف ادعاهای پیشین، به‌نظر می‌رسد پردازنده‌ی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو گوگل قرار نیست پیشرفت نسلی درخورتوجهی تجربه کند. این دو گوشی به پردازنده‌ی تنسور نسل چهارم (Tensor G4) مجهز خواهند بود. برخی از شایعه‌ها به افزایش قیمت CPU مذکور و اثرگذاری بر قیمت گوشی گوگل پیکسل ۹ و قیمت گوشی پیکسل ۹ پرو اشاره می‌کنند.

وب‌سایت Android Authority در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منبعی آگاه می‌نویسد گوگل همچنان در پی استفاده از پلتفرم اگزینوس سامسونگ است و تراشه‌های تنسور در نسل جدید سراغ معماری کاملاً اختصاصی نخواهند رفت. گوگل می‌خواهد به استفاده از خط‌تولید سامسونگ به‌جای TSMC نیز ادامه دهد.

پیکسل ۷ پرو، پرچم‌دار فعلی گوگل، به پردازنده‌ی تنسور G2 مجهز است. گوگل از تنسور G3 در پیکسل ۸ استفاده می‌کند و در‌نهایت تنسور G4 را به پیکسل ۹ اضافه خواهد کرد.

پردازنده‌ی تنسور G4 با کدنام Zuma Pro شناخته می‌شود؛ درحالی‌که طبق شایعه‌ها، گوگل از کدنام Zuma برای تنسور G3 استفاده می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که تنسور G4 نسخه‌ی بهبودیافته‌ی تراشه‌ی نسل سوم است و میزبان تغییرات انقلابی نمی‌شود. اگر این ادعا رنگ حقیقت به خود بگیرد، احتمالاً پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو از‌لحاظ قدرت پردازشی ضعیف‌تر از رقبا خواهند بود.

یکی از افشاگران چینی می‌گوید که تنسور G4 در حوزه‌ی گرافیک نیز پیشرفت چشمگیری تجربه نمی‌کند و همچون تنسور G3 به تراشه‌ی Immortalis-G715 مجهز خواهد بود. بدین‌ترتیب، انتظار داریم اولین تراشه‌ی کاملاً اختصاصی گوگل در سال ۲۰۲۵ با نام تنسور G5 از راه برسد؛ تراشه‌ای که تفاوت‌های زیادی با اگزینوس خواهد داشت. به‌گفته‌ی افشاگر چینی، پردازنده‌ی تنسور G5 با کدنام Laguna Beach شناخته می‌شود و در کارخانه‌های شرکت TSMC تولید خواهد شد.