دیروز گوگل گزارش مالی سه ماهه اول سال 2024 خود را منتشر کرد و در پاسخ به گزارش مالی، شاهد افزایش ارزش سهام بودیم. افزایش ارزش سهام در نهایت ارزش بازار گوگل را از مرز 2 تریلیون دلار عبور داد.

ارزش بازار شرکت مادر گوگل، آلفابت، از دو تریلیون دلار فراتر رفته است. آلفابت برای اولین بار در سال 2021 به ارزش بازار 2 تریلیون دلار رسید، اما به سرعت آن را از دست داد.

گوگل چهارمین شرکت با ارزش آمریکایی پس از مایکروسافت (با ارزش بازار 3 تریلیون دلار)، اپل (با ارزش بازار 2.6 تریلیون دلار) و Nvidia (با ارزش بازار 2.2 تریلیون دلار) است. ارزش آمازون در حال حاضر 1.8 تریلیون دلار است و متا در رتبه بعدی 1.1 تریلیون دلار است.

گوگل اعلام کرده است که قبلاً راه هایی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی پیدا کرده است، به عنوان مثال از فناوری موجود در ابزار Performance Max خود برای کمک به تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن مخاطبان استفاده می کند.

با این حال، گوگل هنوز در مورد کسب درآمد از هوش مصنوعی جستجو صحبت نمی کند ساندار پیچایمدیرعامل، می گوید: “ما کاملاً مطمئن هستیم که می توانیم هزینه پاسخ به این سوالات را مدیریت کنیم.”

طبق گزارش مالی گوگل برای سه ماهه اول سال 2024، کسب و کارهای فعلی این شرکت عملکرد بسیار خوبی داشته اند. این غول جستجوی اینترنتی 80.5 میلیارد دلار درآمد و 23.7 میلیارد دلار سود خالص در مدت مشابه داشت.