بر اساس گزارش رویترز، سهام مایکروسافت روز سه شنبه به رکورد جدیدی رسید. ارزش بازار مایکروسافت به لطف رشد سهام به رکورد ۲.۵۹ تریلیون دلار رسید. تحلیلگران می گویند سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی دلیل اصلی رکورد بالای سهام مایکروسافت است.

مایکروسافت یکی از پیشتازان بازار هوش مصنوعی محسوب می شود و سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده است. مایکروسافت همچنین سهامدار اصلی OpenAI (خالق ChatGPT) است و رابطه تجاری نزدیکی با این استارت آپ آمریکایی دارد.

ماه گذشته، مایکروسافت هوش مصنوعی را به بسیاری از خدمات خود از جمله خدمات ابری Azure اضافه کرد. در حال حاضر موتور جستجوی بینگ نیز از هوش مصنوعی استفاده می کند. مایکروسافت در اولین مرحله از رقابت هوش مصنوعی موفق شد گوگل را شکست دهد.

سهام مایکروسافت دیروز با 3.2 درصد افزایش به 348.10 دلار رسید. ارزش سهام مایکروسافت از ابتدای سال 2023 بیش از 45 درصد افزایش یافته است.

رکورد قبلی مایکروسافت (343.11 دلار) در پایان سال 2021 ثبت شد. در همان زمان، سهام مایکروسافت به طور موقت به 349.67 دلار رسید، اما به سرعت دوباره سقوط کرد.

روز پنجشنبه، سهام اپل به رکورد 186.01 دلار رسید. در همان زمان، شاهد بودیم که سهام انویدیا به رکورد قیمتی رسید، اگرچه رقم 432.89 دلار موقتی بود و سهام دوباره سقوط کرد.