Wi-Fi و بلوتوث برای مدت طولانی، فناوری‌های بی‌سیم برای اتصال دستگاه‌ها بوده‌اند. اما باند فوق گسترده (UWB) به عنوان چیز بزرگ بعدی در حال ظهور است که نوید دهنده انتقال داده با سرعت بالا است.

گوگل اکنون در حال بررسی پتانسیل باند فوق گسترده (UWB) برای کروم بوک ها است، با تمرکز بر موارد استفاده مانند اتصال کروم بوک ها به یکدیگر، تلفن ها و چندین دستگاه به طور همزمان. Chrome Unboxed اخیراً جزئیات مربوط به UWB را در Chromebooks کشف کرده است.

آنها در Chromium Gerrit به UWB (Ultra-Wideband) اشاره کردند، ابزاری که توسعه دهندگان از آن برای بحث و بررسی تغییرات کد منبع استفاده می کنند. به ویژه، گوگل در حال آزمایش UWB برای اهداف مختلف در کروم بوک ها است. این آزمایش‌ها شامل آزمایش اتصالات بین Chromebook، اتصالات بین Chromebook و تلفن‌ها و حتی اتصالات شامل چندین کاربر است که فراتر از پیوندهای یک به یک می شود.

باند فوق گسترده برای Chromebookها هنوز در مرحله آزمایش است، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا آنها را در دستگاه ChromeOS ببینیم. با این حال، برنامه های بالقوه UWB در کروم بوک ها هیجان انگیز هستند. اگر با UWB (باند فوق گسترده) آشنایی ندارید، این یک فناوری ارتباط بی سیم با برد کوتاه است که از نظر انرژی کارآمد، همه کاره و مقرون به صرفه است. این می تواند داده ها را به سرعت تا 675 مگابیت در ثانیه انتقال دهد و امکان ردیابی موقعیت مکانی بسیار دقیق تا سانتی متر را فراهم می کند. به همین دلیل است که Apple AirTags از UWB برای ردیابی مطمئن موارد گم شده استفاده می کند.

فناوری باند فوق العاده در Chromebook می تواند فرصت های جدیدی را برای اتصالات ایجاد کند. همانطور که این وبلاگ اشاره می کند، می تواند نمایشگرهای توسعه یافته بی سیم را به واقعیت تبدیل سازد. این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود، زیرا نیاز به کابل را از بین می برد و تنظیم و استفاده از چندین نمایشگر را آسان تر می کند.

گوگل در حال تست باند فوق العاده

در اخباری مرتبط گوگل روی پروژه ای کار می کرد تا کروم بوک های جدید با کارت های گرافیک داخلی NVIDIA را به بازار عرضه کند. با این حال، گزارش های جدید می گویند که این پروژه متوقف شده است و امیدها برای یک کروم بوک گیمینگ واقعی را از بین می برد. نظری در مورد commit Chromium Gerrit نشان می‌دهد که چندین پروژه Chromebook Nvidia لغو شده‌اند.

این تعهد که توسط About Chromebooks به اشتراک گذاشته شد، بیان کرد که تابلوهای “Herobrine، Hades و Agah” همگی “لغو” شده اند. طبق 9to5Google، برد Hades قرار بود پایه‌ای برای کروم بوک های RTX 4050 باشد، در حالی که برد Agah فقط برای آزمایش توسعه استفاده می شد و دارای گرافیک RTX 3050 بود. این بدان معناست که گوگل توسعه سه برد کروم بوک را که برای پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia طراحی شده بودند، لغو کرد. این خبر ناامیدکننده‌ای برای کسانی است که به Chromebookهای گیمینگ قدرتمندتر امیدوار بودند.

با این حال، ممکن است این شرکت همچنان کروم بوک های آینده را با پردازنده گرافیکی اختصاصی عرضه کند. تغییر کد جدیدتر وجود تابلویی با رمز “Aurora” را آشکار کرده است. اعتقاد بر این است که این برد برای اهداف تست داخلی Steam است و یک دستگاه واقعی نیست، اما مشخصاً دارای کارت گرافیک RTX 3050 است. بنابراین، ممکن است کار برای سازگار کردن Steam در ChromeOS با GPUهای اختصاصی همچنان ادامه داشته باشد.

علاوه بر لغو بردهای کروم بوک مجهز به انویدیا، گوگل توسعه کروم بوک های مجهز به کوالکام Snapdragon 7c+ Gen 3 را نیز لغو کرده است. این بدان معناست که در آینده نزدیک هیچ تبلت ChromeOS جدیدی وجود نخواهد داشت. در طرح بزرگ، به نظر می رسد که احتمالاً برای مدیریت نیازهای بازی خود در Chromebook باید به گرافیک یکپارچه تکیه کنیم. با این حال، اگر می‌خواهید از یک بازی فشرده در Chromebook لذت ببرید، ممکن است بخواهید فعلاً گزینه‌های بازی ابری مانند NVIDIA GeForce Now را بررسی کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید