برای حمایت از محیط زیست، گوگل چندین ویژگی را به اپلیکیشن Maps و بخش جستجو اضافه می کند تا کاربران بتوانند مسیرهای بهتر و پایدارتری را طی کنند. در Google Maps علاوه بر مسیرهای معمول خودرو، گزینه‌های سفر با کربن کمتری مانند پیاده‌روی و حمل‌ونقل عمومی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش Android Authority، قابلیت جدیدی به قسمت جستجوی گوگل اضافه می شود که اطلاعات مسیر قطار و اتوبوس در آن ثبت می شود. علاوه بر این، اپلیکیشن Google Maps مکان هایی را برای شارژ خودروهای برقی به کاربران نشان می دهد.

گوگل قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد هوش مصنوعی را به Maps بیاورد. به این ترتیب کاربران می توانند مکان های مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

ویژگی های جدید نقشه های گوگل

برای تشویق کاربران به سفرهای کم کربن، مانند پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، گوگل به آنها پیشنهاد می دهد که از استفاده از اتومبیل در مسیرهای خاص خودداری کنند. این ویژگی در 15 شهر از جمله آمستردام، بارسلونا، لندن، مونترال، پاریس، رم و سیدنی در دسترس خواهد بود.

گوگل همچنین می گوید که در حال ارائه یک ویژگی جستجو است که به کاربران امکان می دهد جدول زمانی، بلیط ها و لینک های کامل رزرو قطار را مشاهده کنند. این ویژگی در 38 کشور مانند استرالیا، ژاپن، یونان و غیره در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، این شرکت برنامه سفر با اتوبوس بین شهری را نیز به بخش جستجو اضافه خواهد کرد که تنها در کشورهایی مانند برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لهستان و اسپانیا در دسترس خواهد بود.

در بخش پرواز، گوگل میزان انتشار کربن پروازی را که می خواهید انجام دهید را به شما نشان می دهد.