گوگل می‌گوید خوشحال است که اپل گام اول را برای پذیرش استاندارد پیام‌رسانی RCS برمی‌دارد. گوگل پیش از این به‌شدت از عدم پشتیبانی گوشی آیفون از RCS انتقاد می‌کرد؛ زیرا این موضوع باعث افت تجربه‌ی پیام‌رسانی برای کاربران اندروید شده بود. آخرین کمپین گوگل در شهریور ماه، با شعار Get The Message برگزار شد که پیام‌رسانیِ آیفون را به پیجر‌های قدیمی تشبیه کرده بود.

متن بیانیه‌ی گوگل که در وب‌سایت 9to5Mac آمده، بدین شرح است: «همه‌ی مردم حق دارند که با روش‌های مدرن و امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بدون توجه به نوع گوشی‌ که در دست دارند. به‌همین دلیل ما با صنعت موبایل همکاری کرده‌ایم تا به پذیرش فناوری RCS کمک کنیم و خوشحالیم که اپل امروز با پیوستن به RCS، گام اول خود را برداشته است. ما از همکاری شرکت اپل با اتحادیه‌ی GSM برای تحول RCS و ایجاد امنیت و برابری بیشتر در پیام‌رسانی استقبال می‌کنیم و منتظر همکاری با آن‌ها برای اجرای این امر در iOS به نحوی که برای همه مناسب باشد، هستیم.»

در حالی که گوگل اعلام کرده که منتظر همکاری با کوپرتینویی‌ها برای پیاده‌سازی بهینه‌تر RCS در iOS خواهد بود، اپل هنوز جزئیات دقیق اجرای آن را ارائه نداده، اما به ویژگی‌هایی مانند تیک خوانده‌شدن پیام، ارسال تصاویر و ویدیوهای با وضوح بالا، گفت‌و‌گوهای گروهی بهتر و قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی اشاره کرده است.

اپل اعلام کرد که می‌خواهد با اعضای اتحادیه‌ی GSM همکاری کند تا رمزگذاری قوی‌تری را به RCS اضافه کند. اپل می‌گوید که iMessage همچنان «بهترین و امن‌ترین تجربه‌ی پیام‌رسانی برای کاربران آیفون» به‌شمار می‌رود. با این حال، پشتیبانی از RCS که با به‌روزرسانی iOS در سال آینده ارائه می‌شود، طبق استاندارد انجمن GSM خواهد بود.