گوگل در حال انجام یک جهش بزرگ در زمینه رضایت مشتری و مسئولیت زیست محیطی است، زیرا اخیراً در مراسم معرفی سری جدید پیکسل 8 از پشتیبانی نرم افزاری هفت ساله از تلفن‌های پیکسل خود خبر داد.

این خط مشی جدید، که یک تمدید دو ساله نسبت به تعهد پنج ساله قبلی است، در رویداد اخیر «ساخته شده توسط Google» گوگل رونمایی شد. در حالی که ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید و سیستم‌عامل اغلب نمایش را دربرمی گیرند، این اعلامیه پیامدهای گسترده‌ای دارد. این حرکت به عنوان یک حرکت سازگار با محیط زیست و مصرف کننده متمایز است و معیار جدیدی را برای رقبا ایجاد می کند.

 طول عمر طولانی برای تلفن‌های Pixel به این معنی است که برای خرید دستگاه جدید به این اندازه تحت فشار قرار نخواهید داشت. این یک پیروزی برای کیف پول شما است، به شما این امکان را می دهد که دستگاه خود را برای مدت طولانی تری بدون نگرانی در مورد منسوخ شدن نرم افزار نگه دارید. مزایای سازگار با محیط زیست را نمی توان اغراق کرد، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که تخمین زده می شود پنج میلیارد تلفن تنها در سال 2022 کنار گذاشته شده اند.

انتظار می‌رود این پشتیبانی گسترده، استفاده طولانی‌تر از گوشی را تشویق کند، تعداد دستگاه‌هایی که در محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرند و آلودگی را کاهش می‌دهد. اگرچه تصمیم گوگل مشکل را به طور کامل برطرف نمی کند، اما این گامی در جهت درست است. در حالی که پشتیبانی اپل حدود 5 تا 6 سال طول می کشد، اکثر سازندگان اندروید بسیار عقب مانده اند و فقط حدود دو سال ارائه می دهند.

سامسونگ با متعهد شدن به چهار نسل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی، پیشرفت‌هایی را انجام داده است، اما سیاست جدید گوگل، این غول فناوری را جلوتر از بازی قرار می‌دهد. گوگل با در دست گرفتن ابتکار عمل، نه تنها استانداردهای خود را تغییر داد، بلکه بر سایر شرکت‌ها نیز فشار وارد کرد تا از آن پیروی کنند.

گوگل استاندارد جدیدی تعریف کرد

در دیگر خبرها گوگل سال گذشته ساعت هوشمند پیکسل واچ خود را عرضه کرد و این ساعت یک انتخاب محبوب برای کاربران اندرویدی بود. اما یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد: اگر صفحه نمایش پیکسل واچ شما خراب شود، گوگل نمی تواند آن را به طور رسمی تعمیر کند.

گوگل تایید کرده است که نمایشگر پیکسل واچ قابل تعمیر نیست. این بدان معناست که اگر به طور تصادفی به صفحه نمایش خود آسیب وارد کنید، باید کل دستگاه را تعویض کنید. امتناع گوگل از تعمیر صفحه نمایش ترک خورده پیکسل واچ با انتقادات گسترده ای مواجه شده و کاربران به Reddit و صفحه پشتیبانی گوگل شکایت می کنند. TheVerge یک کپی از مکالمه بین یک مشتری و پشتیبانی Google به دست آورد که در آن به مشتری گفته شد که این شرکت “هیچ مرکز تعمیر یا مرکز خدماتی” برای Pixel Watch ندارد.

صفحه گارانتی سخت افزار گوگل نیز مشخص می کند که صفحه نمایش های ترک خورده پوشش داده نمی شوند. علاوه بر این، سخنگوی گوگل به TheVerge تایید کرد که این شرکت در حال حاضر هیچ گزینه ای برای تعمیر پیکسل واچ ندارد. این سخنگو توضیح داد: گوگل به طور رسمی صفحه نمایش های جایگزین پیکسل واچ را نمی فروشد و گزینه های شخص ثالث نیز در دسترس نیستند. علاوه بر این، ضمانت محدود Pixel Watch آسیب های ناشی از سقوط یا ضربه های تصادفی را پوشش نمی دهد.

این عدم قابلیت تعمیر بسیاری از دارندگان پیکسل واچ را ناامید کرده است، آنها از شبکه‌های اجتماعی برای شکایت از شکستگی صفحه‌نمایش و ناتوانی گوگل در کمک کردن شکایت کرده‌اند. یکی از Redditor نوشت: “من ساعت پیکسل خود را رها کردم و صفحه نمایش ترک خورد.”

منبع

به این پست امتیاز بدید