اپل با خرید تمام ظرفیت تولید تراشه‌های سه نانومتری TSMC، به‌عنوان حُسن ختام معرفی محصولات خود در سال ۲۰۲۳، نسل جدید تراشه‌های سری M را برای کامپیوترهای شخصی‌اش معرفی کرد. نسل جدید تراشه‌ها در سه مدل M3 و M3 Pro و M3 Max معرفی شده‌اند که درمقایسه‌با سری تراشه‌های M2 عملکرد بهتری دارند.

اپل در توصیف این تراشه‌ها می‌گوید که به‌لطف استفاده از فناوری Dynamic Cashing، عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تری از نسل قبل دارند. علاوه‌بر‌این، تراشه‌های سری M3 پشتیبانی سخت‌افزاری رهگیری پرتو را برای نخستین‌بار به دنیای مک بوک و کامپیوترهای اپل می‌آورد.

مدل پایه‌ تراشه‌ M3 در دل خود ۲۵ میلیارد ترانزیستور (۵ میلیارد بیشتر از M2) دارد و به‌گفته‌ اپل، در پردازش‌های CPU و GPU‌محور بالغ‌بر ۲۰ درصد سریع‌تر از M2 ظاهر می‌شود. تراشه‌ M3 Pro نیز روی سطح خود از ۳۷ میلیارد ترانزیستور میزبانی می‌کند و به‌گفته‌ اپل، در پردازش‌های CPU و GPU‌محور به‌ترتیب بیش از ۲۰ و ۱۰ درصد سریع‌تر از M2 Pro عمل می‌کند.

در‌نهایت، غول مرحله‌ آخر تراشه‌های لپ‌تاپی اپل موسوم به M3 Max با ۹۲ میلیارد ترانزیستور را داریم که به‌ادعای اپل، در پردازش‌های CPUمحور تا ۵۰ درصد و در پردازش‌های گرافیکی تا ۲۰ درصد سریع‌تر از M2 Max ظاهر می‌شود.

شما کاربران زومیت عملکرد اپل در سال ۲۰۲۳ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟