بنچمارک منتسب‌ به اسنپدراگون ایکس الیت در دیتابیس گیک‌بنچ ۶ نشان می‌دهد که این پردازنده‌ی موردانتظار عملکرد بهتر از پردازنده AMD مدل Ryzen 9 7940HS دارد. 7940HS به‌عنوان APU پرچم‌دار کلاس لپ‌تاپ تیم قرمز شناخته می‌شود. اسنپدراگون ایکس الیت نه‌تنها در بخش تک‌هسته‌ای، بلکه در بخش چند‌هسته‌ای هم قوی‌تر ظاهر شد.

اگر امتیاز فاش‌شده حقیقت داشته باشد، پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت می‌تواند به رقیبی شایسته برای تراشه‌های x86 لپ‌تاپی و حتی شاید دسکتاپی تبدیل شود. ایکس الیت همچون تراشه‌های سری M در لپ تاپ اپل، مبتنی‌بر معماری آرم است.

بنچمارک مذکور روی کامپیوتری ناشناس به نام Qualcomm ZH-WXX ثبت شده است که احتمالاً یکی از سیستم‌های مرجع کوالکام برای اسنپدراگون ایکس الیت است. مشخص نیست که آیا اسنپدراگون ایکس الیت در لپ‌تاپ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند، نیز عملکرد مشابهی از خود نشان خواهد داد یا خیر.

اسنپدراگون ایکس الیت پردازنده‌ی بسیار مورد‌انتظاری است که در واحد CPU از ۱۲ هسته‌ی Oryon استفاده می‌کند. این تراشه مبتنی‌بر لیتوگرافی چهارنانومتری است و در دو مورد از هسته‌هایش به فرکانس بوست ۴٫۳ گیگاهرتز دست پیدا می‌کنند. فرکانس سایر هسته‌ها به ۳٫۸ گیگاهرتز محدود است.

روی کاغذ، تراشه‌ی جدید کوالکام حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد؛ چون مدل‌های پرچم‌دار پردازنده اینتل و AMD در کلاس لپ‌تاپ به فرکانس بیش از ۵٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کنند و هسته و ترد بیشتری هم دارند.