ساعت‌های هوشمند از طریق ویژگی‌های پیشرفته نظارت بر سلامت و ردیابی داده‌ها در زمان واقعی، از جمله ویژگی‌های دیگر، می‌توانند جان انسان‌ها را نجات دهند. این دستگاه ها می توانند به طور مداوم علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و اشباع اکسیژن را کنترل کنند و هشدارهای اولیه را در مورد شرایط اضطراری احتمالی سلامت ارائه دهند.

با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، ساعت‌های هوشمند می‌توانند بی‌نظمی یا الگوهای غیرعادی در علائم حیاتی، مانند سنبله یا افت ناگهانی را تشخیص دهند و به سرعت به پوشنده یا مخاطبین اضطراری هشدار دهند. در گذشته، بسیاری از کاربران ساعت های هوشمند به لطف اعلان های به موقع از طریق ساعت های هوشمند خود از آستانه مرگ نجات یافته اند.

علاوه بر این، ساعت‌های هوشمند اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص سقوط هستند که می‌توانند به‌طور خودکار هشدارهای پریشانی را در صورت شناسایی ضربه‌ای قابل توجه ارسال کنند و به طور بالقوه به افرادی که نمی‌توانند به تنهایی کمک بگیرند، کمک می‌کنند. با گسترش این خط از دستگاه ها، ساعت جدید گلکسی سامسونگ ممکن است بهترین فناوری نجات دهنده در بازار باشد.

یکی از موارد قابل توجه به سری آتی گلکسی واچ، ویژگی اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) است که اخیراً تأییدیه و تأییدیه FDA را از وزارت ایمنی غذا و داروی کره (MFDS) دریافت کرده است. این ویژگی نوآورانه در ابتدا شامل 13 بازار از جمله آرژانتین، آذربایجان، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گرجستان، گواتمالا، هنگ کنگ، اندونزی، پاناما، امارات، کره و ایالات متحده خواهد بود و احتمال گسترش جهانی در آینده وجود دارد.

همراه با ویژگی الکتروکاردیوگرام (ECG) موجود، ویژگی IHRN به کاربران این امکان را می دهد که به طور مداوم ضربان قلب خود را کنترل کنند و در صورت مشاهده بی نظمی، اعلان دریافت کنند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که از قبل بیماری قلبی دارند بسیار ارزشمند است، زیرا به آنها اجازه می دهد تا به راحتی سلامت قلب و عروق خود را کنترل کنند و خطر عوارض جدی مانند سکته، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را به حداقل برسانند.

اپلیکیشن Samsung Health اکنون اندازه گیری های سلامت بیشتری مانند دمای پوست، فشار خون و سطح اکسیژن خون را ارائه می دهد. در حالی که این ویژگی ها یک نمای کلی از سلامت خود را در اختیار کاربران قرار می دهند، مهم است که توجه داشته باشید که قرار نیست آنها جایگزین تشخیص پزشکی حرفه ای شوند. اگر احساس ناخوشایندی دارید، همیشه توصیه می‌شود از یک متخصص پزشکی مراقبت کنید.

منبع

به این پست امتیاز دهید