بازگشت هواوی موردتوجه بسیاری از گوشی‌سازان رقیب قرار گرفته است. گوشی پرچمدار سری میت ۶۰ و پردازنده‌ی کرین 9000S هواوی، طوفانی را در بازار چین ایجاد کردند و محبوبیت زیادی به دست آوردند؛ تا جایی که این شرکت، موفق شد رشد ۹۰ درصدی را در ماه اکتبر (مهر و آبان) ثبت کند.

با این حال، احیای هواوی ممکن است طبق انتظارات، سریع نباشد؛ زیرا طبق آخرین داده‌ها، اپل سه مدل آیفون را در بین پنج مدل برتر چین در اختیار دارد.

با توجه به اطلاعات کانترپوینت ریسرچ، آیفون ۱۵ پرو مکس، ۵ درصد از بازار چین را در اختیار دارد و پرفروش‌ترین مدل در منطقه است و مدل پرچمدار گوشی هواوی با ۴ درصد سهم بازار، در جایگاه دوم قرار گرفت.

آیفون ۱۵ پرو نیز همان میزان سهم میت ۶۰ پرو را به خود اختصاص داد و در جایگاه سوم قرار گرفت. این نشان می‌دهد که آخرین مدل‌های «پرو» گوشی اپل همچنان به فروش خود ادامه می‌دهند.

آیفون ۱۵ پرو مکس به لطف دوربین اختصاصی چهارمنشوری با زوم اپتیکال ۵ برابری، قاب تیتانیومی و فضای ذخیره‌سازی ارتقایافته، توجه مشتریان را به خود جلب کرده است.

میت ۶۰ پرو رقابتی باورنکردنی را با شرکتی که سالانه میلیون‌ها آیفون عرضه می‌کند، انجام داد و در مقابل آیفون ۱۵ پرو مکس قرار گرفت و در نهایت فروش خوبی داشت.