لبه‌های تخت در رندرهای سری پیکسل ۹ باعث شده است برخی فکر کنند پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو اساساً یک گوشی هستند که یکی از آن‌ها ابعاد کوچک‌تری دارد. این دقیقاً کاری است که اپل طی سال‌های اخیر انجام می‌دهد و به‌عنوان مثال آیفون ۱۵ پرو فقط نسخه‌ی کوچک‌تر آیفون ۱۵ پرو مکس است (البته امسال تفاوت بین مدل‌های پرو و پرو مکس تا حدی به‌خاطر لنز تله‌فوتو حس شد).

بدیهی به‌نظر می‌رسد واژه‌ی پرو مکس نشان‌دهنده‌ی برخی ویژگی‌های اضافه است که ازجمله می‌توان به دوربین‌ تله‌فوتو باکیفیت‌تر اشاره کرد. علاوه‌براین مدل‌های پرو مکس اپل ابعاد بزرگ‌تری دارند و بنابراین از نمایشگر و باتری بزرگ‌تر بهره می‌برند و سایر ویژگی‌های مدل‌های پرو و پرو مکس این شرکت یکسان هستند.

احتمال عرضه‌ی پیکسل ۹ پرو مکس نیز وجود دارد و این اتفاق می‌تواند تغییر بزرگی در دنیای اندروید ایجاد کند

اپل از سال‌ها قبل، از استراتژی مدل‌های پرو و پرو مکس در گوشی‌های هوشمندش استفاده می‌کند اما دنیای اندروید از این روش پیروی نکرده است.

گلکسی S24، یک گوشی کاملاً حرفه‌ای محسوب نمی‌شود و گلکسی S24 پلاس نیز نسخه‌ی بزرگ‌تر و کمی‌ قدرتمندتر گوشی سامسونگ است. برای دسترسی به همه‌ی ویژگی‌های مدرن و نهایت قدرت سخت‌افزاری و دوربین باید گلکسی S24 اولترا را خریداری کنید.

پیکسل ۸ فقط نسخه‌ی کوچک‌تر پیکسل ۸ پرو محسوب نمی‌شود و بسیاری از ویژگی‌های برادر بزرگ‌ترش در این دستگاه وجود ندارد.

کاربران اپل می‌توانند آیفون ۱۵ پرو را خریداری کنند و تقریباً به همه‌ی ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس دسترسی داشته باشند اما با دستگاهی که شاسی کوچک‌تری دارد و البته با قیمت کمتر به‌فروش می‌رسد. اگر گوگل با سری پیکسل ۹ از همین استراتژی استفاده کند، رویکرد کاملاً جدیدی برای دنیای اندرید خواهد بود.

افزایش قیمت مدل‌های پرو