برای گروه “2B” باید شواهد محدودی از سرطان زایی در انسان و شواهد کافی از سرطان زایی در حیوانات آزمایشگاهی وجود داشته باشد. ناگفته نماند که حتی اگر شواهد مستقیمی مبنی بر سرطان زا بودن این مواد در انسان وجود نداشته باشد یا شواهد قوی وجود داشته باشد که مکانیسم سرطان زایی آنها در انسان وجود دارد، ممکن است در این دسته قرار گیرند.

به عنوان مثال، پس از یک مطالعه دو ساله روی موش‌ها که نشان داد سرطان روده بزرگ در موش‌هایی که آب آشامیدنی حاوی عصاره برگ آلوئه ورا می‌نوشیدند، به گروه 2B اضافه شد.

مهمتر از آن، تحقیقات دیگر نشان می دهد که برخی از مواد شیمیایی موجود در آلوئه ورا به موادی تبدیل می شوند که می توانند به DNA آسیب برسانند. بنابراین، احتمال ایجاد سرطان در روده انسان و موش وجود دارد. بنابراین شواهدی مبنی بر سرطان زایی احتمالی در حیوانات وجود دارد و می توان گفت که از نظر تئوری این امکان در انسان وجود دارد.

علاوه بر سرخس و سبزیجات ترشی، برخی از چیزهای مهم در گروه B شامل قرص‌های ضد بارداری فقط حاوی پروژسترون، میدان‌های مغناطیسی با فرکانس رادیویی و گلوله‌های خفن است.

این فهرست همچنین شامل تعدادی ترکیبات گیاهی مانند عصاره کاوا است که قرن ها به عنوان یک نوشیدنی نیروبخش در جزایر جنوبی اقیانوس آرام استفاده می شود و همچنین عصاره جینکو بیلوبا و پودر ریشه گراز طلایی که به عنوان داروهای گیاهی به بازار عرضه می شوند.

در نهایت تعدادی از مشاغل و فعالیت ها نیز در گروه 2B قرار دارند. سازمان بهداشت جهانی علاوه بر نجاری و نجاری و کار با قیر، صنایع خشکشویی و نساجی را نیز به عنوان سرطان زا برای انسان طبقه بندی می کند.