اپل آخرین تلاش خود را برای ادامه پرداخت هزینه برای خریدهای درون برنامه ای از اپ استور انجام می دهد. این شرکت از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کرده است تا به درخواست تجدیدنظر در مورد پرونده Epic Games رسیدگی کند.

به گفته Engget، دو دادگاه زیر دیوان عالی حکم داده اند که اپل باید ممنوعیت روش های پرداخت جایگزین را لغو کند. این سیاست بخش بسیار مهمی از تجارت اپل در نظر گرفته می شود.

دعوای حقوقی بین اپل و اپیک گیمز در سال 2020 آغاز شد. زمانی که به‌روزرسانی جدید فورتنایت به گیمرها اجازه داد تا سکه‌های دیجیتالی بازی را از طریق روش پرداخت جایگزین دریافت کنند. این اقدام نقض مستقیم سیاست اپل بود و در نتیجه Fortnite از اپ استور حذف شد. در واکنش به این وضعیت، اپیک گیمز از اپل شکایت کرد.

پرونده بین اپل و اپیک گیمز شامل پیروزی برای هر دو طرف بود. در سال 2021، یک قاضی در ایالات متحده گفت که Epic Games آگاهانه قوانین اپ استور را نقض کرده است. به همین دلیل، اپل همچنان می تواند از انتشار فورتنایت در اپ استور جلوگیری کند.

قاضی همچنین گفت که اپل یک شرکت انحصاری نیست. اما باید اجازه استفاده از خدمات مالی مختلف را بدهد. اپل یک شکایت متقابل ارائه کرد.