مدیرکل فناوری اطلاعات و تحلیل سازمان بازرسی کل کشور از راه اندازی ربات هاتف خبر داد. به گزارش هدایت فر، این ربات در حین صحبت با مردم، درخواست های صوتی آنها را با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی به متن تبدیل می کند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، «مهدی هدایت فر» در گفت و گو با کمپین رادیو فرهنگ با اشاره به روند اطلاعاتی در سازمان بازرسی کل کشور گفت:

در خصوص هوشمندی فرآیندها، خدمات و وظایف سازمان بازرسی، دو حوزه «نظارت عمومی» و «بازرسی از مراجع اجرایی» پیگیری شد. در همین راستا سامانه 136 در سازمان بازرسی کل کشور در حوزه نظارت عمومی ایجاد شد. از سوی دیگر، همزمان راه های ارتباطی مختلف مردمی نیز در این درگاه ایجاد شد که یکی از آنها ارتباط از طریق شماره تلفن 136 است.

به گفته وی، با توجه به حجم بالای تماس ها، استفاده از فناوری های نوین و استفاده از هوش مصنوعی را در دستور کار قرار دادند: «سازمان بازرسی با کمک دانشگاه های مطرح کشور، ربات هاتف را طراحی و استفاده کرد. “

هدایت فر درباره عملکرد ربات هاتف، ضمن صحبت با مردم و دریافت و ثبت شکایات، درخواست ها را با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی به متن تبدیل کرده و با کد رهگیری برای فرد پیامک ارسال می کند: می توانند از پورتال 136 استفاده کنند و یا با تماس با شماره 136 و با استفاده از کد رهگیری، وضعیت شکایت خود را پیگیری کنند.

استفاده از چندین ربات در سازماندهی بازرسی

هاتف تنها ربات سازمان بازرسی کل کشور نیست. مدیر کل فناوری اطلاعات و تحلیل این سازمان در بخشی دیگر از سخنان خود به راه اندازی دو ربات دیگر اشاره کرد و گفت:

«سیستم فیلتر هوشمند نیز مطابق با مأموریت نظارت عمومی سازمان طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد که با پردازش متن، آن را از طریق مراجع اجرایی پیگیری می کند. ربات رهگیر نیز یکی دیگر از ربات هایی است که به عنوان زنجیره سوم ربات شناسایی و تصفیه محسوب می شود و وظیفه آن ردیابی گزارش های ارسالی به دستگاه ها می باشد.

هدایت فر با اشاره به بخش مربوط به مأموریت بازرسی، با بیان اینکه پس از ارسال گزارش فساد به سازمان بازرسی یا شناسایی تخلف سازمان، پرونده بازرسی در خصوص موضوع مربوطه تشکیل می شود، گفت: وارد بازرسی می شویم. منطقه دستگاه ها در این زمان.”

به گفته وی، در این اداره کل حدود 4 هزار و 150 حکم با مکانیزه شدن و صدور هوشمند حکم بازرسی صادر شده است تا تیم های بازرسی سازمان در محیط بازرسی حضور یابند.

وی در خصوص روند اجرایی پیشنهادهای ارسالی سازمان بازرسی به دستگاه های اجرایی، با بیان اینکه با توجه به انسان محوری فرآیند بازرسی، گزارش بازرسی تنظیم و پیشنهادات قابل اجرا ارائه می شود، اظهار داشت: اکنون که این پیشنهادات اجرایی شده است. ، ربات دیگه برای پیگیری فوری این موارد از مراجع مختلف ایجاد شد.

هدایت فر بر این موضوع تاکید دارد روباتی به نام تجزیه و تحلیل داده ها همچنین راه اندازی شده است، تصریح کرد: این ربات به صورت مستمر در بخش های مختلف نتایج کار را در اختیار ما قرار می دهد و به ما کمک می کند تا در چه زمینه هایی تمرکز و کار تخصصی تری داشته باشیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و تحلیل سازمان بازرسی کل کشور، هوشمندی را نه یک انتخاب، بلکه یک الزام دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی برای انجام بهینه وظایف، راهی جز استفاده از مدرن و مدرن وجود ندارد. روش های هوشمند