ایلان ماسک به عنوان یک ابرقدرت در دنیای تکنولوژی شناخته شده است. در ماه های اخیر او توانسته شرکت توییتر را خریداری کند و یک شرکت هوش مصنوعی را برای رقابت با ChatGPT تاسیس کند. اکنون خبرهایی منتشر شده است که او می خواهد سرویس جدید ارسال و دریافت ایمیل را در پلتفرم X راه اندازی کند. به گفته برخی از کارشناسان انجام این کار می تواند دنیای ایمیل را با یک انقلاب رو به رو کند.

سرویس جدید XMail

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی پس از تغییر نام توییتر و راه اندازی چت بات خود، اکنون انتشار یک سرویس ارائه ایمیل با نام XMail را در دستور کار قرار داده است. گمانه زنی هایی زده شده است که این پلتفرم پتانسیل آن را برای رقابت با سرویس جیمیل گوگل را خواهد داشت. ماسک در گفتگو با شبکه اجتماعی X اظهار داشت که محصولی با نام XMail در حال آمدن است. تایید این خبر پس از آن صورت گرفت که ناتان مک گریدی یکی از اعضای ارشد تیم مهندسی امنیت X، در مورد تاریخ راه اندازی XMail از ایلان ماسک سوال کرد، او پاسخ داد و تایید کرد که این سرویس در راه است و زمینه را برای آنچه که می تواند یک تحول بزرگ در بخش خدمات ایمیل باشد را ایجاد خواهد کرد. این اعلامیه در حالی منتشر می شود که گوگل پس از انتشار یک تصویر جعلی در شبکه های اجتماعی با شایعاتی مبنی بر بستن جیمیل مواجه شد.

سرویس XMail

ایلان ماسک جزئیات بیشتری در مورد این سرویس ارائه نکرده است و مشخص نیست چه زمانی در دسترس خواهد گرفت، اما ماسک برخی از ویژگی های سرویس جدید ایمیل را منتشر کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تمرکز بر حریم خصوصی: XMail وعده داده است که با ارائه رمزگذاری سرتاسر، حریم خصوصی کاربر را در اولویت قرار دهد، به این معنی که فقط فرستنده و گیرنده می توانند به محتوای ایمیل دسترسی داشته باشند.
  • ویژگی های امنیتی پیشرفته: XMail قصد دارد ویژگی های امنیتی پیشرفته مانند احراز هویت چند مرحله ای و فیلتر هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مبارزه با تلاش های فیشینگ و محافظت از کاربران در برابر تهدیدات آنلاین ترکیب کند.

واکنش گوگل به شایعات بسته شدن جیمیل

یک پست ویروسی در X که ادعا کرد سرویس جیمیل بسته خواهد شد، در مدت کوتاهی این خبر، نگرانی هایی را در بین کاربران اینترنت ایجاد کرد. این پست حاوی یک اسکرین شات از ایمیل گوگل با موضوع «Google is Sun Setting Gmail» بود که بلافاصله در اینترنت منتشر شد. در این پیام آمده است: پس از سال ها اتصال میلیون ها نفر در سراسر جهان، سفر جیمیل به پایان می رسد. از 1 آگوست 2024، جیمیل رسماً غروب می کند و پایان خدمتش را اعلام خواهد کرد. این پیام بدان معناست که از این تاریخ سرویس جیمیل دیگر از ارسال، دریافت یا ذخیره ایمیل پشتیبانی نخواهد کرد. توییت منتشر شده با بیش از 4 میلیون بازید بحث های داغی را در میان کاربران جیمیل برانگیخت. از سوی دیگر، گوگل روز جمعه در X اعلام کرد که هیچگاه جیمیل به کار خود پایان نخواهد داد. جیمیل به همه سرویس های دیگر مانند یوتیوب، گوگل میت و دیگر برنامه های مرتبط متصل است و ما حتی از آن برای ورود به بازی ها و سایر وب سایت ها استفاده می کنیم. با این حال بستن جیمیل برای گوگل عملی نخواهد بود.