پس از ناکامی در تمدید قرارداد با گروه موسیقی جهانی (UMG)، تیک توک دسترسی خود به موسیقی را از دست داد. تیلور سویفت از دست داد؛ اما حالا Variety گزارش می دهد که تنها چند ماه پس از این اتفاق، کاتالوگ موسیقی این خواننده بزرگ آمریکایی به تیک تاک بازگردانده شده است.

با پایان یافتن قرارداد گروه موسیقی یونیورسال و پلتفرم محبوب تیک توک، بسیاری از شرکت ها با آن مخالفت کردند و از عدم دسترسی طرفداران به موسیقی هنرمندان UMG ابراز نارضایتی کردند.

UMG اعلام کرد که TikTok بر اساس قراردادی که با آن مذاکره کرده است پولی به گروه پرداخت نخواهد کرد و از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی که جایگزین هنرمندان خواهد شد، پشتیبانی خواهد کرد. از سوی دیگر، تیک توک گروه موسیقی یونیورسال را حریص خواند و گفت که می تواند با هر ناشر دیگری به توافق برسد.

هنوز مشخص نیست که چگونه کاتالوگ موسیقی تیلور سویفت به TikTok بازگشت. این خواننده محبوب آمریکایی ممکن است قرارداد مستقلی با TikTok تنظیم کرده باشد. تیک توک و گروه موسیقی یونیورسال هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

پس از حذف برخی از هنرمندان موسیقی UMG از TikTok، بسیاری از ویدیوها جذابیت خود را از دست دادند. زیرا بسیاری از آنها با کمک موسیقی داستانی را تعریف کردند. هنرمندان دوست دارند اولیویا رودریگو آنها همچنین مجبور بودند از موسیقی متن های ویرایش شده توسط طرفداران برای تبلیغات استفاده کنند.

در سال‌های اخیر، TikTok به تأثیرگذارترین پلتفرم برای کشف استعدادهای موسیقی تبدیل شده است و هنرمندان بسیاری را به ستاره تبدیل کرده است. نه تنها خوانندگان بلکه بسیاری از نوازندگان نیز از طریق این پلتفرم به دنیا معرفی شدند. اگرچه تیک توک افراد زیادی را به سلطنت رساند، بسیاری از هنرمندان از عدم پرداخت به موقع حق امتیاز خود احساس نارضایتی کردند.

با نزدیک شدن به انتشار آلبوم جدید تیلور سوئیفت، بازگشت او به TikTok قابل درک است. زیرا طرفداران سوئیفت در این پلتفرم حضور پررنگی دارند و تیک تاک بستر مناسبی برای تبلیغ آلبوم جدید او محسوب می شود.