CC توسط: این مجوز به هر کسی که از اثر دارای حق نسخه برداری استفاده می کند ملزم می کند که تغییرات ایجاد شده هنگام اعتبار بخشیدن به موسیقی را به وضوح شناسایی کند.

CC BY-SA: هنگامی که تغییراتی را در اثر اصلی ایجاد کردید، اثر جدید پس از انتشار دقیقاً دارای همان مجوز است و نمی‌توانید از تغییر یا اشتراک‌گذاری اثر خود توسط دیگران جلوگیری کنید.

CC-BY-ND:‌ می توانید از کار برای هر نوع تجاری، غیرتجاری، آموزشی، کاری و … استفاده کنید. تا زمانی که اعتبار مجوز لازم را ارائه دهید و کار را تغییر ندهید.

CC BY-NC: تا زمانی که از آن برای مقاصد تجاری استفاده نکنید، می توانید آن را تغییر دهید. در نهایت، اگر می خواهید کار را به اشتراک بگذارید یا توزیع کنید، باید این کار را به صورت غیر تجاری انجام دهید.

CC BY-NC-SA: همان مجوز قبلی است. اما از نظر نحوه اشتراک گذاری اثر جدید باید همان مجوز اثر اصلی را داشته باشد.

BY-NC-ND: باید به موسیقی اعتبارش را بدهید. اما شما به هیچ وجه نمی توانید آن را تغییر دهید. حتی اگر برای اهداف تجاری نباشد.

اگر از آهنگی استفاده می‌کنید که شامل یکی از این مجوزها است، باید به نویسنده اعتبار داده و نام او را ذکر کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید از آهنگ “Odyssey Drums” اثر کوین مک لئود به عنوان موسیقی پس زمینه خود استفاده کنید. شما باید اثر نویسنده را به شرح زیر اعتبار کنید:

Odyssey Drums ساخته کوین مک‌لئود است و تحت مجوز Creative Commons مجوز دارد.

موزیک رایگان

موسیقی رایگان نیاز به مذاکره در مورد هزینه های مجوز را از بین می برد و به شما این حق را می دهد که از موسیقی دارای حق نسخه برداری به دلخواه خود استفاده کنید. استفاده از موسیقی رایگان معمولاً رایگان نیست. با این حال، شما فقط یک بار هزینه آن را پرداخت خواهید کرد.

این نوع موسیقی نسبت به دو گزینه دیگر دارای چندین مزیت است: اولاً موسیقی مدرن و به روز در این دسته قرار می گیرد و ثانیاً محدودیتی در استفاده از آن نخواهید داشت، بنابراین اگرچه موسیقی رایگان است. با پرداخت هزینه، همچنان می توانید با هزینه بسیار کمتری نسبت به موسیقی دارای حق چاپ به آن دسترسی داشته باشید.

موسیقی رایگان سلطنتی برای YouTube

اگر به دنبال موسیقی رایگان بدون حق امتیاز برای ویدیوهای YouTube خود هستید، کتابخانه صوتی YouTube بهترین انتخاب است. برای دسترسی به این مجموعه که بیش از 1000 آهنگ و 300 افکت صوتی را در خود جای داده است، تنها به یک حساب کاربری یوتیوب نیاز دارید.

علاوه بر یوتیوب، سایت هایی مانند Thematic و Unminus طیف گسترده ای از موسیقی های بدون حق چاپ را ارائه می دهند. اما لازم به ذکر است که تنها 5 آهنگ در ماه در سایت تم قابل دانلود می باشد. در حالی که آهنگ های سایت Unminus که تحت مجوز Creative Commons ارائه شده اند، به دنبال چنین محدودیت هایی نیستند. در این سایت ها به مجموعه ای از موسیقی ها بدون کپی رایت خارجی دسترسی خواهید داشت.

نحوه تشخیص موسیقی بدون حق چاپ