فروشگاه اپلیکیشن Uptodown آمار ترافیک 132 میلیون کاربر منحصر به فرد ماهانه خود را تجزیه و تحلیل کرد و به نتایج جالبی در مورد محبوبیت نسخه های مختلف اندروید و موارد دیگر دست یافت. اطلاعات این اپ استور نشان می دهد که گوگل کروم در حال حاضر محبوب ترین مرورگر اندروید است و ۸۵.۵ درصد از کاربران سیستم عامل مذکور از آن استفاده می کنند.

اینترنت سامسونگ دومین مرورگر محبوب اندروید با سهم 3.7 درصدی بالاتر از کروم است و Opera نیز با سهم 1.74 درصدی سومین مرورگر محبوب است. بر اساس داده های Uptodown، مرورگر UC و فایرفاکس به ترتیب با سهم 0.7 و 0.65 درصد در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند.

اندروید 11 برای دومین سال متوالی به عنوان پرکاربردترین نسخه این سیستم عامل شناخته شده و بر روی 20.89 درصد از دستگاه های اندرویدی نصب شده است. اندروید 13 دومین نسخه پرطرفدار سیستم عامل موبایل گوگل با سهم 17.23 درصد است و پس از آن اندروید 12 با سهم 12.95 درصد، اندروید 10 با سهم 12.34 درصد و اندروید 9 با سهم 8،14 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. . .

اگرچه گسترش استفاده از نسخه‌های جدید اندروید تا حد زیادی به تولیدکنندگان دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل بستگی دارد، اما Uptodown می‌گوید که اندروید 13 در مدت زمان کوتاهی که از انتشار عمومی می‌گذرد به سرعت توانسته است پایگاه کاربران قابل توجهی را به دست آورد.

عنوان محبوب ترین برند گوشی های اندرویدی نیز به سامسونگ (با سهم 31.51 درصدی) تعلق گرفت که جای تعجب نیست چرا که این غول فناوری کره جنوبی سال ها یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان بوده است. شیائومی با سهم 18.73 درصدی دومین برند محبوب گوشی های اندرویدی و هوآوی با سهم 10.04 درصد سوم و Oppo و Vivo به ترتیب با سهم 5.92 درصد و 5.41 درصد قرار دارند. موقعیت های بعدی