سامسونگ به تازگی آخرین آپدیت امنیتی سری گلکسی اس 21 خود را منتشر کرده است. این به‌روزرسانی که شامل به‌روزرسانی امنیتی ژوئیه 2023 است، اکنون در برخی از کشورهای آمریکای لاتین در دسترس است و به زودی در مناطق دیگر نیز عرضه خواهد شد. دستگاه های گلکسی اس 22 و گلکسی اس 23 قبلاً دریافت این به روز رسانی را آغاز کرده اند.

نسخه نرم‌افزار G99xBXXS9EWF3 به‌روزرسانی امنیتی ژوئیه 2023 را برای Galaxy S21، Galaxy S21+ و Galaxy S21 Ultra ارائه می‌کند. این به روز رسانی بیش از 90 آسیب پذیری امنیتی را که در نسخه قبلی نرم افزار وجود داشت برطرف می کند. لازم به ذکر است که این به روز رسانی صرفاً بر روی بهبودهای امنیتی تمرکز دارد و هیچ ویژگی یا بهبود عملکرد جدیدی را معرفی نمی کند. در حال حاضر برای کاربران آرژانتین، بولیوی، برزیل، مکزیک، پرو و ​​اروگوئه در دسترس است.

یک بولتن امنیتی منتشر شده توسط سامسونگ نشان می دهد که به روز رسانی امنیتی ژوئیه 2023 در مجموع 90 آسیب پذیری امنیتی را در تلفن ها و تبلت های مختلف گلکسی برطرف می کند. از این تعداد، 52 مورد توسط گوگل ارائه شده است، در حالی که سامسونگ 38 رفع آسیب‌پذیری امنیتی را توسعه داده است. سه نقص مهم به همراه 56 موضوع با اولویت بالا برطرف شد. آسیب‌پذیری‌های باقی‌مانده ریسک‌های متوسط ​​در نظر گرفته می‌شوند. شایان ذکر است که گوگل قبلاً سه اصلاحیه را که قبلاً در وصله ژوئن 2023 سامسونگ در به‌روزرسانی جولای گنجانده شده بود، اضافه کرده است.

برخی از آسیب پذیری های امنیتی وصله شده توسط سامسونگ (SVE) مربوط به نصب دستی بسته از طریق دستور ADB، کنترل دسترسی نادرست سیستم صوتی، شناسه چیپست UWB، پیکربندی پیامک پخش، سرویس تم Galaxy و غیره است. همچنین مشکلات کنترل دسترسی بدی در پیکربندی وجود داشت، برخی از توابع تست داخلی از مشکلات نوشتن خارج از محدوده رنج می بردند که به طور بالقوه امکان اجرای کد غیرمجاز را فراهم می کرد.

بیشتر نقص‌های کشف‌شده در دستگاه‌های دارای Android 11، Android 12، Android 12L و Android 13 مشاهده می‌شوند که برخی از مشکلات به طور خاص مربوط به تراشه‌ها و اجزای Qualcomm، پردازنده‌های گرافیکی Mali و PowerVR و مدیریت حافظه است.

اگر در یکی از کشورهای ذکر شده زندگی می کنید و گوشی سری گلکسی اس 21 دارید، می توانید به سرعت آپدیت جدید را دانلود کنید. برای نصب آن، به تنظیمات بروید، Software Update را انتخاب کنید و روی Download & Install ضربه بزنید.

سری گلکسی اس 21 توسط سامسونگ در اوایل سال 2021 با اندروید 11 به عنوان یک سیستم عامل از پیش نصب شده راه اندازی شد. دستگاه‌ها متعاقباً به‌روزرسانی اندروید 12 را در اواخر سال 2021 و به‌روزرسانی اندروید 13 را در اواخر سال 2022 دریافت کردند. در اواخر امسال، انتظار می‌رود سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 را برای سری گلکسی S21 منتشر کند.

در اخبار مرتبط، Samsung Galaxy S21 FE، جایگزین مقرون به صرفه برای Galaxy S21، قرار است ارتقاء قابل توجهی دریافت کند. این غول فناوری به طور رسمی نسخه آینده این دستگاه را معرفی کرده است که دارای پردازنده جدید Qualcomm Snapdragon 888 5G است. انتظار می رود این چیپست قدرتمند با ارائه عملکرد کلی سریعتر، تجربه کاربری را بهبود بخشد.

Galaxy S21FE با پردازنده اسنپدراگون 888 احتمالاً مشخصات اولیه خود را حفظ خواهد کرد. انتظار می رود این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی FHD+ Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی نرم 120 هرتز باشد. انتظار می‌رود که سیستم دوربین سه‌گانه پشتی با یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو باشد. برای سلفی ممکن است یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود داشته باشد.

از نظر عمر باتری، Galaxy S21 FE می تواند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی داشته باشد که از شارژ سیمی 25 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند. این دستگاه احتمالا دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برای امنیت راحت و پشتیبانی از NFC برای پرداخت های بدون تماس خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز دهید