نسخه‌ی نهایی One UI 6.0 سامسونگ به‌سرعت در حال گسترش است. چند روز پیش سری گلکسی S22 راه را باز کرد و از آن زمان تاکنون، One UI 6.0 برای گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵، گوشی گلکسی اس ۲۳ اف ای، تبلت گلکسی تب اس ۹ و حتی گلکسی A54 منتشر شده است. اکنون خبر از به‌روزرسانی سیستم‌عامل گلکسی A73 به‌ گوش می‌رسد.

برخی از رسانه‌های ایرانی می‌گویند One UI 6.0 برای گلکسی A73 دارای نسخه‌ی فرم‌ور A736BXXU5DWK2 است. بررسی‌های زومیت این موضوع را تأیید می‌کند.

کاربران گوشی گلکسی A73 می‌توانند با ورود به بخش تنظیمات، قسمت «به‌روزرسانی نرم‌افزار» (Software Update) و زدن گزینه‌ی «دانلود و نصب» (Download and Install) اندروید خود را آپدیت کنند.

وان یو آی ۶ به‌روزرسانی بزرگی با تغییرات و افزودنی‌های بسیار است. شاید برجسته‌ترین تغییر در وان یو آی 6.0، تغییر چینش در پنل تنظیمات سریع باشد، اما سامسونگ فونت جدیدی هم برای همه‌ی بخش‌های گوشی معرفی کرده است.

سامسونگ همچنین تمرکز زیادی بر بهبود تجربه‌ی عکاسی و ویرایش تصاویر در به‌روزرسانی جدید گذاشته است و بسیاری از اپلیکیشن‌های سامسونگ با ویژگی‌ها و حتی تغییر اسم همراه شده‌اند.

با این حال، هنوز نمی‌توان گفت که آیا هر ویژگی جدید وان یو آی ۶ که برای سری گلکسی اس 23 منتشر شده است، به مدل‌های مختلف گوشی میان‌ رده مانند گلکسی A73 منتقل خواهد شد یا خیر، زیرا بعضی از ویژگی‌ها ممکن است از قلم بیافتند یا ناقص منتشر شوند.