طبق گزارشی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده، سامسونگ انتشار به‌روزرسانی امنیتی اکتبر را برای گوشی‌ هوشمند Galaxy Z Flip 3 آغاز کرده است. برای کسانی که نمی دانند، این شرکت این گوشی هوشمند را در آگوست 2021 با اندروید 11 از پیش نصب شده عرضه کرد.

این دستگاه بعدها در همان سال به اندروید 12 و در اواخر سال 2022 به اندروید 13 ارتقا یافت. همچنین انتظار می‌رود گلکسی Z Flip 3 به‌روزرسانی One UI 6.0 را در زمان ورود دریافت کند.

این به‌روزرسانی در حال حاضر برای دانلود در گوشی‌های هوشمند Galaxy Z Flip 3 در کشورهای محدود در دسترس است. به عنوان مثال، کلمبیا، گواتمالا، پاناما، پرو، و ترینیداد و توباگو. پچ با نسخه بیلد F711BXXS6FWI1 ارائه می شود. شایان ذکر است که این پچ عمدتاً بر روی امنیت متمرکز شده و هیچ گونه بهبود رابط کاربری یا ویژگی های جدیدی را به همراه ندارد. سامسونگ توانست آسیب‌پذیری‌های امنیتی بزرگی را برطرف کند، مانند مواردی که ناقض‌ها می‌توانستند ویروس‌های مضر را از طریق شبکه‌های Wi-Fi اجرا کنند.

علاوه بر این، به‌روزرسانی امنیتی اکتبر ابتدا در گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 قرار گرفت و به آرامی راه خود را به سایر گوشی‌های هوشمند نیز باز می‌کند. کسانی که واجد شرایط به‌روزرسانی هستند می‌توانند به تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار > دانلود و نصب مراجعه کنند. این شرکت هنوز اعلام نکرده که این پچ چه زمانی برای سایر کشورها در دسترس خواهد بود. با این حال، ما انتظار داریم که سایر کشورها به زودی این بروزرسانی را دریافت کنند.

انتشار آپدیت امنیتی اکتبر برای یک گوشی دیگر

در دیگر خبرها شایعات در مورد گلکسی رینگ سامسونگ همچنان در حال انتشار هستند. این رینگ هوشمند اخیراً در رشته کد برنامه Galaxy Wearable به همراه تاریخ عرضه ژانویه 2024 مشاهده شده است. با این حال، گزارش اخیر از رسانه کره جنوبی Elec نشان می دهد که رینگ ممکن است تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 عرضه شود.

بر اساس این گزارش، سامسونگ قصد دارد گلکسی رینگ را در کنار گلکسی زد فولد 6 سامسونگ عرضه کند و انتظار می‌رود در ماه آگوست، سپتامبر یا اکتبر 2024 وارد بازار شود. با این حال، The Elec همچنین می‌گوید که عرضه اوایل سال 2025 نیز امکان‌پذیر است.

این کمی دیرتر از چیزی است که ما انتظارش را داشتیم، زیرا شایعات قبلی تاریخ عرضه را به ژانویه 2024 تعیین کرده بودند. با این حال، شایان ذکر است که هنوز در مورد تاریخ دقیق عرضه، نامشخصی وجود دارد، زیرا طبق گزارش ها، سامسونگ در حال بررسی گرفتن مجوز پزشکی برای دستگاه است. این امر به تایید مقررات برای قرائت‌هایی که توسط سنسورهای مختلف گرفته می‌شود (مانند سنسور ضربان قلب) نیاز دارد و می‌تواند تاریخ انتشار را بیشتر به عقب براند.

همانطور که وبلاگ اشاره می کند، توسعه محصول معمولاً هفت تا هشت ماه طول می کشد و دریافت تاییدیه پزشکی 10 تا 12 ماه اضافه می کند. با در نظر گرفتن همه این فرآیندها، راه‌اندازی در سال 2025 محتمل تر است. گزارش The Elec همچنین حاکی از آن است که سامسونگ تنها در حال توسعه یک مدل از رینگ است که در چهار سایز عرضه خواهد شد. هنوز روزهای اولیه برای عرضه رینگ بوده، اما به احتمال زیاد سامسونگ آن را اعلام خواهد کرد، حتی اگر زمان زیادی برای انتشار آن نیاز باشد.

در اخباری مرتبط سامسونگ طی سه سال گذشته با AMD برای توسعه چیپ گرافیکی موبایل پردازنده‌های Exynos خود کار کرده است. اولین ثمره این همکاری Exynos 2200 بود که دارای پردازنده گرافیکی Xclipse سامسونگ است. این چیپ از معماری RDNA 2 AMD بهره می برد و در سری گلکسی S22 استفاده می شد.

در آوریل 2023، سامسونگ و AMD اعلام کردند که به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد تا گرافیک با کیفیت بالا را به گوشی های هوشمند بیشتری ارائه کنند. با این حال، یک شایعه جدید نشان می دهد که سامسونگ ممکن است در آستانه پایان دادن به همکاری خود با AMD باشد. طبق شایعات، تیم System LSI Samsun در حال بررسی توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل داخلی خود به جای ادامه دادن با همکاری AMD است.

منبع

به این پست امتیاز بدید