پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در یک پست جدید در کانال شخصی خود، به برتری این سرویس نسبت به رقبایی مانند سیگنال و واتس‌اپ در حفظ حریم خصوصی و امنیت اشاره کرده است.

دورف در ابتدای پست خود، به مطلبی اشاره کرده که توسط جک دورسی، بنیانگذار توییتر، به اشتراک گذاشته شده است. این مطلب می‌گوید که رهبران فعلی تلگرام به نظر می‌رسند با سازمان‌هایی همکاری می‌کنند که وزارت امور خارجه آمریکا در اهداف سیاسی خارجی خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

درباره پروتکل رمزگذاری سایر پیام‌رسان‌ها، دورف افشاگری کرده است. او می‌گوید که دولت آمریکا سه میلیون دلار برای توسعه فناوری رمزگذاری سیگنال هزینه کرده است و در حال حاضر واتس‌اپ، فیسبوک، Google Messages و حتی اسکایپ از همین سیستم استفاده می‌کنند. طبق گفته او، شرکت‌های فناوری آمریکایی اجازه ندارند پروتکل‌های رمزنگاری خود را بدون دخالت دولت ایجاد کنند.

دورف در ماه گذشته اعلام کرده بود که تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر به بیش از یک میلیارد کاربر فعال خواهد رسید. او همچنین ادعا کرده است که برخی افراد به او گفته‌اند که در دادگاه یا رسانه‌ها، از پیام‌های خصوصی سیگنال برای مخالفت با خودشان استفاده شده است.

بنیانگذار تلگرام در حمایت از پلتفرم خود، می‌گوید که سیگنال، خلاف تلگرام، به محققان اجازه نمی‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که کد GitHub آن‌ها همان کدی است که در سیگنال اجرا می‌شود. همچنین سیگنال از ارائه بیلد‌های قابل تکرار برای iOS خودداری می‌کند. او همچنین می‌گوید که واتس‌اپ کد‌های برنامه خود را منتشر نمی‌کند و این امر باعث می‌شود تمام ادعاهای مربوط به حریم خصوصی آن‌ها با شک و تردید همراه باشد.

دورف در نهایت می‌گوید که تلگرام تنها سرویس پیام‌رسانی محبپاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در یک پست جدید در کانال شخصی خود، به برتری این سرویس در حفظ حریم خصوصی و امنیت نسبت به رقبای خود مانند سیگنال و واتس‌اپ اشاره کرده است.

دورف در ابتدای پست خود، به مطلبی اشاره کرده که توسط جک دورسی، بنیانگذار توییتر، به اشتراک گذاشته است. در این مطلب آمده است که رهبران فعلی تلگرام به نظر می‌رسند با سازمان‌هایی همکاری می‌کنند که وزارت امور خارجه ایالات متحده برای اهداف سیاسی خارجی خود از آن‌ها کمک می‌گیرد.

درمورد پروتکل رمزگذاری سایر پیام‌رسان‌ها، دورف افشاگری کرده است. او می‌گوید که دولت آمریکا ۳ میلیون دلار برای ساخت فناوری رمزگذاری سیگنال هزینه کرده است و اکنون واتس‌اپ، فیسبوک، Google Messages و حتی اسکایپ از همین سیستم استفاده می‌کنند. طبق گفته او، شرکت‌های فناوری ایالات متحده اجازه ندارند تا پروتکل‌های رمزنگاری خود را بدون دخالت دولت ایجاد کنند.

دورف در ماه گذشته اعلام کرده بود که تلگرام احتمالاً تا یک سال دیگر به بیش از یک میلیارد کاربر فعال خواهد رسید. او همچنین ادعا کرده است که برخی افراد به او گفته‌اند که در دادگاه یا رسانه‌ها، از پیام‌های خصوصی سیگنال برای مخالفت با خودشان استفاده شده است.

بنیانگذار تلگرام در حمایت از پلتفرم خود، می‌گوید که سیگنال برخلاف تلگرام، به محققان اجازه نمی‌دهد تا اطمینان پیدا کنند که کد GitHub آن‌ها همان کدی است که در سیگنال اجرا می‌شود. همچنین سیگنال از ارائه بیلد‌های قابل تکرار (Reproducible Builds) برای iOS خودداری می‌کند. او همچنین می‌گوید که واتس‌اپ کد‌های برنامه خود را منتشر نمی‌کند که این امر باعث می‌شود تمام ادعا‌های مربوط به حریم خصوصی آن‌ها با شک و تردید همراه باشد.

دورف در نهایت می‌گوید تلگرام تنها سرویس پیام‌ رسان امن موجود در جهان است.

به این پست امتیاز بدید