پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، گزارشی جنجالی را بازنشر کرده است که مدعی شده است پیام رسان سیگنال آنقدرها هم که به نظر می رسد امن نیست. در حالی که سیگنال خود را به عنوان یک پلت فرم بسیار امن معرفی می کند.

در یک ادعای تایید نشده، منابع آشنا با همین گزارش گفتند که بخشی از بودجه مورد استفاده برای فناوری استفاده شده در پیام رسان سیگنال توسط صندوق OTF تحت حمایت دولت ایالات متحده تامین شده است. در متن گزارش، هدف OTF از تامین سرمایه اولیه سیگنال، توسعه «ابزارهای ارتباطی موبایل رمزگذاری شده» است.

ظاهراً همان پروتکل مورد استفاده در سیگنال امروزه در واتس اپ، فیسبوک مسنجر، پیام های گوگل (پیام رسان پیش فرض اندروید) و حتی اسکایپ وجود دارد.

با انتشار مجدد این ادعا، پل دورف می گوید که با “افراد مهم” که ادعا می کنند پیام های سیگنال خصوصی آنها به رسانه ها و دادگاه های ایالات متحده درز کرده است، صحبت کرده است.

دورف می‌گوید وقتی نگرانی‌هایی در مورد امنیت سیگنال مطرح می‌شود، مدیران پلتفرم می‌گویند: «ما منبع باز هستیم. بنابراین همه می توانند تأیید کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد. به گفته دورف، این گمراه کننده است.

به گفته مدیر عامل تلگرام، محققان امنیتی نمی توانند تشخیص دهند که آیا کد ارسال شده در GitHub همان کدی است که در نسخه آیفون Signal استفاده شده است یا خیر. اما تلگرام چنین اجازه ای را به محققین می دهد. از سوی دیگر، متاکد هیچ یک از برنامه های کاربردی خود را به صورت عمومی منتشر نمی کند.

مقالات مرتبط

پاول دورف می گوید تلگرام تنها پیام رسان محبوب در جهان است که به همه اجازه می دهد از امنیت آن مطمئن باشند. به گفته وی قسمت Secret Chat تلگرام از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و این امنیت قابل بررسی است.

گفتگوی مخفی تنها بخشی از تلگرام است که از رمزگذاری سرتاسر پشتیبانی می کند. چت های معمولی تلگرام رمزگذاری سرتاسری ندارند، اما چت های واتس اپ و سیگنال از این سیستم امنیتی پشتیبانی می کنند.

علاوه بر این، کوتوله جک دورسی (هم بنیانگذار X) نیز ادعاهای سیگنال را بازنشر کرد. الون ماسک او در پاسخ به عدم قطعیت سیگنال، این ادعا را “ناراحت کننده” خواند.