به عنوان بخشی از شکایت خود از آمازون، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) این شرکت را متهم کرد که از ویژگی پیام رسانی ناپدید شدن سیگنال برای مخفی کردن ارتباطات و شواهد استفاده می کند.

FTC می گوید حتی پس از اینکه آژانس دولتی از آمازون خواست تا تاریخچه ارتباطات خود را حفظ کند، آمازون آنها را حذف کرد. جف بزوس موسس و مدیرعامل سابق و اندی جسی در میان متهمان مدیر اجرایی فعلی نیز وجود دارد.

FTC در شکایت خود نوشت: «سال‌ها، مدیران ارشد آمازون، از جمله جف بزوس، از پیام‌رسان رمزگذاری‌شده سیگنال به جای ایمیل برای موارد حساس تجاری استفاده می‌کردند. این مدیران ویژگی پیام های ناپدید شونده را فعال کردند که پیام ها را برای همیشه حذف می کند. حتی پس از اینکه آمازون متوجه شد که شاکیان در حال بررسی رفتار او هستند.

FTC از یک قاضی فدرال می خواهد که آمازون را مجبور کند اسناد مربوط به مدیریت داده ها را تهیه کند. به گفته کمیسیون: «پیام‌هایی که حذف نشده‌اند، روشن می‌کنند که مدیران آمازون از سیگنال برای صحبت در مورد مسائل تجاری مرتبط با رقابت استفاده کرده‌اند.

حذف سابقه چت یک روش تجاری رایج در سیلیکون ولی است. سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده گوگل را متهم کرد که به طور معمول تاریخچه چت داخلی خود را که طبق قانون فدرال موظف به حفظ آن بود، از بین می برد.