اخیرا گزارش جدیدی از Counterpoint در مورد وضعیت عرضه جهانی گوشی های هوشمند منتشر شده است. جدیدترین و گران ترین آیفون، آیفون 15 پرو مکس، از هر مدل آیفون دیگری محبوبیت بیشتری دارد. همچنین این گوشی در مقایسه با محصولات سامسونگ فروش بهتری دارد.

کانترپوینت در وب سایت خود، داده های 10 گوشی هوشمند پرفروش را در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سال 2023 به اشتراک گذاشت.

چهار جایگاه اول را آیفون 15 پرو مکس، آیفون 15، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 اشغال کرده اند و پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا در رتبه پنجم قرار دارد.

گلکسی A15 5G و A54 در رتبه های ششم و هفتم و آیفون 15 پلاس در رتبه هشتم قرار گرفتند. گلکسی S24 و A34 در رتبه های نهم و دهم قرار گرفتند.

بر اساس داده‌های Counterpoint، مدل‌های پایه آیفون معمولاً در فصل‌های غیرفصلی (یعنی فصل‌هایی که با ماه‌های معمول سال منطبق نیستند)، از مدل‌های Pro بیشتر فروش می‌کنند، اما این زمان متفاوت بود. در وب سایت کانترپوینت می خوانیم:

شایان ذکر است که نسخه پرو مکس برای اولین بار در سه ماهه غیرفصلی اپل به جایگاه برتری نسبت به مدل های معمولی دست یافت. این نشان دهنده روند رو به رشد ترجیح مصرف کنندگان برای گوشی های هوشمند رده بالا است.”

درآمد بالای اپل از فروش آیفون پرو

Counterpoint تخمین می زند که فروش مدل های آیفون پرو بیش از 60 درصد از درآمد گوشی های هوشمند اپل را تشکیل می دهد. پیش از این در سه ماهه اول سال 2020، دستگاه های Pro حدود 20 درصد از فروش آیفون را به خود اختصاص دادند.

اگرچه اخبار حرکت مثبتی را برای سهم بازار آیفون پرو نشان می دهد، فروش کلی آیفون در سه ماهه اول سال 2024 (سه ماهه دوم سال مالی اپل) حدود 10 درصد نسبت به سال 2023 کاهش داشته است.

باید منتظر ماند و دید که آیا این رقم فروش با معرفی سری آیفون 16 بهبود می یابد یا خیر بدیهی است که بسیاری از مصرف کنندگان اکنون بیشتر از گذشته به دنبال آیفون های پرچمدار هستند و افزایش فروش مدل های پرو در سال های آینده است. دور از انتظار نیست