فروش اندک گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته باعث کاهش تقاضا برای قطعات حسگر تصویر دوربین (CMOS) شده است. با‌این‌حال، با بهبود فروش گوشی‌ها برای اولین‌بار در دو سال اخیر، سامسونگ، یکی از تأمین‌کنندگان اصلی این قطعات در بازار موبایل، شاهد تقاضای کافی برای افزایش قیمت‌ها بوده است.

براساس گزارش رسانه‌ی چینی Money، امروز سامسونگ اعلامیه‌ی افزایش قیمت قطعات سنسورهای CMOS را برای مشتریان خود در چین صادر کرده است. گفته می‌شود که توزیع‌کنندگانی ازجمله Qingya و Supreme از این تغییر قیمت سود می‌برند.

براساس این گزارش، میانگین قیمت اجزای حسگر تصویر CMOS در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. برخی از اجزای CMOS به‌تنهایی ۳۰ درصد هزینه‌ی اضافی خواهند داشت. گفته می‌شود در سال‌های اخیر، تقاضا برای این قطعات متناسب با افت فروش گوشی‌های هوشمند، کاهش یافته است.

با‌این‌حال برای اولین‌بار در دو سال گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند در ماه اکتبر (مهر و آبان) دوباره رونق گرفت و فروش گوشی‌ها در حال افزایش است.

براساس گزارش رسانه‌های چینی، افزایش فروش گوشی‌های هوشمند مستقیماً تقاضا برای قطعات CMOS را بهبود بخشیده و سامسونگ را به افزایش قیمت برای سال ۲۰۲۴ ترغیب کرده است.

باوجوداین، گزارش اخیر نشان می‌دهد که افزایش قیمت قطعات حسگر تصویر عمدتاً روی حسگرهایی با وضوح ۳۲ مگاپیکسل و بیشتر تأثیر می‌گذارد. اینکه آیا این تغییر بر قیمت گوشی‌ سامسونگ با دوربین‌ های ۳۲ مگاپیکسلی یا بیشتر نیز تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، باید مشخص شود. در‌کنار قیمت گوشی سامسونگ ممکن است قیمت گوشی برندهای دیگر نیز تحت‌تأثیر قرار بگیرد.