با عرضه آیپد پرو OLED، کانال های مختلف یوتیوب مقاومت تبلت را در برابر خراش و خمش آزمایش کردند. پیش از این کانال معروف «JerryRigEverything» دوام نسخه معمولی این تبلت را تست کرده بود. هم اکنون این کانال در ویدئویی جدید دوام نسخه 11 اینچی تبلت پرچمدار اپل را با صفحه نمایشی با بافت نانو تست می کند. طبق بررسی ها، ظاهراً شیشه این نمایشگر شکننده تر از حد معمول شده است.

در آیپد پرو 2024، شیشه با پوشش نانو یکی از گزینه های اختیاری است که کاربران می توانند با پرداخت 100 دلار بیشتر از ویژگی های خاص آن بهره مند شوند. از این شیشه برای کاهش میزان انتشار نور و در عین حال حفظ دقت و کیفیت تصویر استفاده می شود. با این حال، این گزینه فقط در iPad Pro جدید 1 ترابایتی یا 2 ترابایتی موجود است و قیمت نوع وای فای 11 اینچی را به 2099 دلار می رساند.

می‌توانید ویدیوی JerryRigEverything را در زیر تماشا کنید:

مقاومت شیشه ای نانوبافت پرو 2024 آیپد پرو

همانطور که در ویدیوی بالا مشاهده می کنید، نسخه نانو بافت آیپد پرو مانند نسخه معمولی خم شدن را تحمل نمی کند. همچنین مقاومت خوبی در برابر خش ندارد. البته این شیشه می تواند در برابر اشیایی مانند کلید و سکه مقاومت کند، اما ممکن است در برابر اجسام تیزتر مانند سوزن یا میخ مقاوم نباشد.

در تست معروف سختی ماوس، شیشه نانو بافت آیپد پرو خراش های سطح 3 و 4 پیدا کرد که برخی از آنها قابل تعمیر نبودند. لازم به ذکر است که در نسخه معمولی این تبلت هیچ خط و خش سطح 3 وجود نداشت.

در مجموع، طبق بررسی های انجام شده، این احتمال وجود دارد که شیشه نانو بافت آیپد پرو، این تبلت را شکننده تر از حد معمول کرده باشد. با این حال، این شیشه مزایایی نیز دارد که ممکن است برای برخی از کاربران مفید باشد.