رویداد “Let Loose” اپل برای معرفی آی پدهای جدید و لوازم جانبی آنها برگزار شد. در این رویداد سری جدید آی‌پد، از جمله آی‌پد ایر 6، رسماً رونمایی شد. آخرین نسل آی‌پد ایر از چیپ‌ست انحصاری M2 قدرت می‌گیرد. کوپرتینویی ها این آیپد را در دو مدل 11 و 13 اینچی با نمایشگر Liquid Retina عرضه خواهند کرد. در زیر جزئیات بیشتری در مورد مشخصات و قیمت iPad Air 6 خواهیم گفت.

مشخصات فنی آیپد ایر 6

طراحی آیپد ایر در مجموع با تفاوت خاصی مواجه نیست، اما دوربین سلفی آن به گونه ای در لبه ها قرار گرفته است که برای استفاده از آن باید از آی پد خود به صورت افقی استفاده کنید. آیپد ایر جدید با بدنه تمام آلومینیومی به دست مشتریان خواهد رسید. طبق گفته اپل، آلومینیوم استفاده شده در تبلت جدید آنها 100 درصد بازیافت شده است و هیچ منبع جدیدی برای ساخت آن استفاده نشده است. کوپرتینویی آیپد ایر 6 را در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد کرد.

نسل قبلی iPad Air به چیپست M1 مجهز شده بود. اما این بار اپل یک گام فراتر رفت و تراشه M2 را از نسل آیپد ایر 6 دانست که به گفته اپل، قدرت پردازشی این تراشه تا 50 درصد بهتر از نسل قبلی خود است. علاوه بر این، حداکثر فضای ذخیره سازی این آیپد به 1 ترابایت می رسد، بنابراین محدودیت زیادی برای ذخیره فایل های حجیم ندارید.

اسپیکر استفاده شده در آیپد ایر 6 از نوع استریو است و برای گوش دادن به موسیقی باید تبلت را در حالت افقی قرار دهید. بدیهی است که اسپیکر مدل 13 اینچی این تبلت صدایی تمیزتر با باس بیشتر به کاربران ارائه می دهد. iPad Air جدید اپل یک راه حل بیومتریک Touch ID برای باز کردن قفل دستگاه از طریق تشخیص اثر انگشت ارائه می دهد.

تبلت جدید کوپرتینویی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین سلفی این آیپد نیز دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی است و با زاویه دید فوق عریض تصاویر را ثبت می کند. در بخش ارتباطات، iPad Air همچنین قابلیت اتصال به شبکه 5G و Wi-Fi 6E را ارائه می دهد. در نهایت iPad Air 6 از Magic Keyboard و Apple Pencil Pro پشتیبانی می کند و امکان استفاده از لوازم جانبی مورد نیاز را برای کاربران حرفه ای تر فراهم می کند.

قیمت آیپد ایر 6

iPad Air 6 با قیمت پایه 599 دلار عرضه شد. البته این قیمت متعلق به مدل 11 اینچی آن است و مدل 13 اینچی با قیمت 799 دلار عرضه می شود. مدل های پایه به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند و برای خرید نسخه های با ظرفیت بالاتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.