شب گذشته، اپل در رویداد Let Loose از iPad Pro و iPad Air جدید خود رونمایی کرد آی پد نسل نهم آنچه را که به عنوان آخرین نسخه با جک هدفون شناخته می شود، متوقف کرد. همچنین قیمت آیپد نسل دهم که در حال حاضر جدیدترین تبلت پایه این شرکت است 100 دلار کاهش یافته است.

نسل دهم آی‌پد در اواخر سال 2022 با قیمت 449 دلار یا حدود 120 دلار بیشتر از تبلت‌های پایه سال گذشته عرضه شد. در آن زمان، اپل افزایش قیمت را با ارائه ویژگی های مشابه با iPad Air، مانند صفحه نمایش 10.9 اینچی و پشتیبانی از USB-C توجیه کرد.

کاهش فاصله قیمت بین آیپدهای نسل 9 و 10

نسل نهم آی‌پد که اکنون تولیدش متوقف شده، در ایالات متحده 329 دلار قیمت داشت، بنابراین این غول فناوری قبلاً نسل دهم آی‌پد را نزدیک‌تر به آن قیمت گذاری کرده است.

اگرچه نسل نهم آیپد متوقف شده است، اما نسخه اصلی Apple Pencil با کانکتور لایتنینگ هنوز با قیمت 99 دلار موجود است. نکته قابل توجه دیگر این است که نسل نهم آیپد آخرین تبلت اپل بود که از جک هدفون 3.5 میلی متری و پورت لایتنینگ پشتیبانی می کرد.

برچسب قیمت دارد 349 دلار، نسل دهم آیپد را اکنون به گزینه ای معقول تر و ارزش خرید بیش از قبل تبدیل می کند. همچنین، اگرچه اپل نسل نهم آی‌پد را متوقف کرده است، طرفداران جک هدفون همچنان می‌توانند دستگاه را از خرده‌فروش‌های شخص ثالث مانند آمازون و Best Buy با قیمت 249 دلار خریداری کنند.