به گزارش MacRumors به ​​نقل از یک منبع آگاه، بالاخره اپل در آپدیت جدید سیستم عامل تبلت خود، برنامه ماشین حساب را به صورت پیش فرض برای تمامی مدل های تبلت سازگار اپل قرار خواهد داد. iPadOS 18.

نبود اپلیکیشن رسمی ماشین حساب آیپد همیشه موضوع طنز شبکه های اجتماعی بوده و کاربران سال ها منتظر انتشار آن بودند. در این مدت، کاربران iPad برای انجام محاسبات خود به برنامه هایی مانند PCalc و Calcbot در اپ استور روی آوردند.

MacRumors

هفته گذشته، گفته شد که macOS 15 شامل یک برنامه ماشین حساب بازطراحی شده با ویژگی هایی مانند همگام سازی با برنامه Notes، پنجره های قابل تغییر اندازه، نوار کناری که محاسبات اخیر را نشان می دهد و موارد دیگر خواهد بود. این امکان وجود دارد که نسخه به روز شده ماشین حساب macOS بر اساس ماشین حساب جدید iPad باشد.

اپل قصد دارد در 18 سپتامبر از تبلت های جدید خود رونمایی کند و این محصولات احتمالا اولین آیپدهای مجهز به ماشین حساب اختصاصی خواهند بود. قیمت این تبلت ها هنوز مشخص نیست.

اولین نسخه بتای iPadOS 18 بلافاصله پس از سخنرانی WWDC منتشر می شود و انتظار می رود انتشار عمومی این به روز رسانی در ماه سپتامبر منتشر شود.