بیش از 14 سال از انتشار اپلیکیشن ماشین حساب اپل می گذرد. اما جالب اینجاست که این اپلیکیشن هنوز برای آیپد منتشر نشده است. حالا ظاهرا کوپرتینویی ها بالاخره این اپلیکیشن را برای تبلت های خود عرضه خواهند کرد.

به گزارش مک رامورز، نبود برنامه رسمی ماشین حساب در آیپد یکی از ایرادات عجیب سیستم عامل آیپد است. کاربران زیادی منتظر این ابزار مفید هستند. در همین حال، کاربران iPad از برنامه های ماشین حساب مختلف مانند PCalc و Calcbot استفاده می کنند.

Apple Insider همچنین هفته گذشته گزارش داد که macOS 15 یک برنامه ماشین حساب جدید خواهد داشت. با برنامه Notes یکپارچه می شود و با داشتن نوار کناری که محاسبات اخیر را فهرست می کند، محاسبات را آسان می کند.

زمان انتشار برنامه ماشین حساب برای iPad است

انتظار می رود اولین نسخه بتای iPadOS 18 بلافاصله پس از رویداد WWDC منتشر شود. این به روز رسانی احتمالا در ماه سپتامبر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در این نسخه از سیستم عامل آیپد یک برنامه ماشین حساب نیز وجود خواهد داشت.

برای سال ها، کاربران iPad مجبور بودند برنامه های ماشین حساب شخص ثالث را دانلود کنند یا از نسخه های مبتنی بر وب ماشین حساب استفاده کنند. استفاده از این برنامه های شخص ثالث چندان خوشایند نیست، زیرا برخی از آنها مملو از تبلیغات هستند یا با رابط کاربری iPad سازگار نیستند. ناگفته نماند که برای برنامه های ماشین حساب قدرتمند مانند PCalc هزینه پرداخت می شود و کاربران نمی توانند به صورت رایگان از آنها استفاده کنند.

خوشبختانه به نظر می رسد اپل از این محدودیت ها آگاه است. به همین دلیل، این شرکت قصد دارد ماشین حساب خود را برای دارندگان آی پد منتشر کند. ماشین حساب یکی از برنامه های کاربردی برای بسیاری از کاربران است. برخی از کاربران محاسبات مالی روزانه خود را با ماشین حساب روی گوشی یا تبلت انجام می دهند. بنابراین داشتن چنین برنامه ای مهم است. باید منتظر ماند و دید که آیا این برنامه روی آیپد به درستی کار می کند یا خیر.