گزارش جدید ارائه شده توسط Surfshark نشان می دهد که هکرها در سه ماهه اول سال 2024 نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته به حساب های کاربران در سراسر جهان نفوذ کرده اند. پنج مساوی با بر اساس آمار ارائه شده، اکانت هایی که در مدت زمان مشخص شده هک شده اند، از 81 میلیون تا 435 میلیون قبض رسید.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه پایانی سال 2023 به طور متوسط ​​در هر دقیقه 627 حساب کاربری هک شده است، در حالی که در سه ماهه اول سال جاری این رقم به 3353 حساب به هر دقیقه رسیده است. به عبارت دیگر اکانت 5 درصد از مردم دنیا هک شده است.

حساب های کاربری کدام کشور بیشتر هک شده است؟

ایالات متحده، چین و روسیه کشورهایی هستند که بیشترین تخلفات را در سال جاری داشته اند. Surfshark همچنین دریافت که از سال 2004، زمانی که نظارت بر این رویدادها را آغاز کرد، در مجموع بیش از 17 میلیارد حساب در سراسر جهان نقض شده است که تقریباً 6.5 میلیارد از آنها دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد هستند.

از 17 میلیارد حساب هک شده در دو دهه گذشته، 38 درصد دارای آدرس ایمیل منحصر به فرد بودند. Surfshark همچنین ادعا می کند که 60.9 میلیارد نقطه داده توسط هکرها افشا شده است که حساب های ایالات متحده و روسیه برجسته ترین نمونه ها هستند.

همچنین 30 درصد (معادل 1/5 میلیارد) اکانت های هک شده در مدت مذکور متعلق به قاره اروپا بوده که البته این میزان شامل روسیه نیز می شود که نیمی از کل را به خود اختصاص داده است. آمریکای شمالی با 20 درصد و آسیا با 15 درصد پس از آن قرار دارند. بقیه جهان 7 درصد از حساب‌های در معرض خطر را تشکیل می‌دهند و 28 درصد دیگر «ناشناخته» هستند.

از سال 2004، ایالات متحده با 3 میلیارد حساب بیشترین هک شده را داشته است. پس از آن روسیه با 2.4 میلیارد و چین با 1.1 میلیارد حساب هک شده قرار دارند. فرانسه با 521.5 میلیون نفر چهارم و آلمان با 486.7 میلیون نفر پنجم هستند.

Surfshark معتقد است که یکی از مهم ترین دلایل هک حساب این است که مردم اغلب از یک ایمیل برای چندین حساب استفاده می کنند، اما یک ایمیل یا حساب می تواند بیش از یک بار در زمان های مختلف هک شود.