در هفته های اخیر واتس اپ در حال آزمایش ویژگی های مختلفی بوده که برخی از آنها به نسخه پایدار این پیام رسان اضافه شده است. به نظر می رسد آخرین اقدام توسعه دهندگان اپلیکیشن واتس اپ، قابلیت ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی است که ممکن است به زودی در نسخه آزمایشی آن را شاهد باشیم.

چگونه یک عکس پروفایل هوش مصنوعی بسازیم؟

بر اساس گزارش WABetaInfo که به طور انحصاری بر نسخه های بتا واتس اپ نظارت می کند، متا در حال توسعه ویژگی جدیدی برای پیام رسان خود است که به کاربران اجازه می دهد از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر برای پروفایل خود استفاده کنند. البته قابلیت مذکور هنوز به طور کامل آماده نیست و حتی در نسخه بتا واتس اپ نیز شاهد حضور آن نیستیم.

البته با توجه به اسکرین شات ارسال شده توسط وبسایت مذکور، می دانیم که چنین قابلیتی در دست اقدام است. اما زمان دقیق اضافه شدن آن به برنامه مشخص نیست. انتظار می رود که مانند اکثر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کاربران بتوانند با وارد کردن دستورات متنی، تصاویر پروفایل مورد نظر خود را داشته باشند. گفته می شود ویژگی مذکور تنها برای تعداد محدودی از کاربران نسخه بتا اپلیکیشن واتس اپ اندروید در دسترس است و هنوز خبری از انتشار گسترده آن نیست.

به گفته WABetaInfo، ویژگی مورد بحث می تواند حریم خصوصی کاربران را بهبود بخشد و به آنها کمک کند تا گاهی اوقات تصویر واقعی خود را به اشتراک نگذارند. ناگفته نماند که واتس اپ امکان اسکرین شات گرفتن از تصاویر پروفایل کاربران را نیز مسدود می کند. همچنین ویژگی طراحی استیکر با استفاده از هوش مصنوعی مولد در یکی دیگر از نسخه آزمایشی اخیر واتس اپ نیز دیده شد.

آپدیت های اخیر واتس اپ تغییرات زیادی در این پیام رسان ایجاد کرده است و اضافه شدن قابلیت ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی دور از ذهن به نظر نمی رسد. به عنوان مثال در یکی از آپدیت های جدید واتس اپ، نوار جستجو مجهز به هوش مصنوعی به نسخه iOS اضافه شده است و کاربران آیفون می توانند با استفاده از آن به موارد دلخواه خود دسترسی راحت تری داشته باشند. تغییر در پالت رنگ برای کاهش فشار به چشم کاربران در شرایط کم نور، منوی ارسال متفاوت آیفون و نوار ناوبری جدید در نسخه اندروید از جمله ویژگی هایی است که به لطف به روز رسانی های اخیر به اپلیکیشن موبایل واتس اپ اضافه شده است. هفته ها