بر اساس گزارش های منتشر شده، چت ربات هوش مصنوعی با نام متا هوش مصنوعی متابرای برخی از کاربران منتخب واتساپ موجود در هند.

هند یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن واتس اپ است و اکنون هوش مصنوعی متا خود را در اختیار برخی از کاربران خود قرار داده است تا بتوانند مستقیماً با دستیار هوش مصنوعی شرکت از طریق این برنامه پیام رسان محبوب تعامل داشته باشند.

متا AI برای WhatsApp

کاربرانی که به این ویژگی دسترسی دارند، نماد جدیدی را به شکل یک دایره رنگی در سمت راست لیست چت WhatsApp خود مشاهده می کنند. هوش مصنوعی متا از مدل زبان بزرگ این شرکت یعنی Llama پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند با آن در موضوعات مختلف گفتگو کنند.

البته لازم به ذکر است که هوش مصنوعی متا در حال حاضر تنها برای برخی از کاربران منتخب واتس اپ در هند در دسترس است، بنابراین باید منتظر ماند تا در دسترس عموم قرار گیرد. عرضه محدود این ویژگی به این معنی است که متا احتمالاً داده‌های کاربر و بازخورد درباره هوش مصنوعی متا را جمع‌آوری می‌کند.

متا در حال توسعه قابلیت های هوش مصنوعی مختلف برای خدمات خود است. اخیرا در گزارش دیگری به توسعه هوش مصنوعی برای نوشتن متن استوری های اینستاگرام اشاره شده است. این غول فناوری همچنین برنامه های بلندپروازانه ای برای توسعه هوش مصنوعی عمومی دارد و گزارش اخیر به توسعه فناوری هایی اشاره می کند که می تواند استدلال کند.