گفته می شود که ارتش آمریکا به اشتباه میلیون ها ایمیل محرمانه را به کشور مالی در غرب آفریقا که متحد روسیه است، طی یک دوره 10 ساله ارسال کرده است. به نظر می رسد که این به دلیل یک خطای ساده تایپ در آدرس گیرنده ایمیل ها باشد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، در 10 سال گذشته، ارتش آمریکا به اشتباه از دامنه ای با MIL. بسیاری از ایمیل های شما به آدرس ML. یک کارآفرین هلندی به نام “یوهانس زوربیر” می‌فرستد که می‌گوید در طول دهه گذشته بارها سعی کرده این اشتباه را به دولت ایالات متحده گزارش کند.

او می گوید که حتی سیستمی برای ردیابی ایمیل های ارسالی راه اندازی کرده است ارتش جونیور و navy.jr اما سیستم او به زودی با حجم زیادی از ایمیل‌های ارتش مواجه شد. زوربیر می گوید که از ژانویه 117000 ایمیل اشتباه دریافت کرده است که برخی از آنها حاوی ایمیل بوده است اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا بیل.

کدام ایمیل های ارتش آمریکا به مالی ارسال شده است؟

فایننشال تایمز گفت که این ایمیل ها شامل سوابق پزشکی پرسنل نظامی، اطلاعات هویتی شخصی، لیست پرسنل پایگاه های نظامی، تصاویر پایگاه های نظامی، گزارش های بازرسی نیروی دریایی، لیست خدمه کشتی، سوابق اطلاعات مالیاتی و غیره است.

برخی از ایمیل‌ها توسط پرسنل نظامی، شرکت‌های مسافرتی که با ارتش کار می‌کردند، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، پیمانکاران خصوصی و دیگران ارسال شده‌اند. به عنوان مثال، یکی از این ایمیل ها حاوی اطلاعاتی درباره برنامه سفر ژنرال جیمز مک کانویل است. فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در اندونزی بود

زوربیر می گوید به زودی دیگر نمی تواند این ایمیل ها را دریافت کند زیرا قرارداد 10 ساله او با مالی به پایان رسیده است. علاوه بر این، مقامات دولتی مالی به این ایمیل ها دسترسی دارند. لازم به ذکر است که روسیه سال گذشته از طریق گروه شبه نظامی واگنر در مالی مستقر شد. آمریکا معتقد بود که حضور روسیه در مالی برای ایجاد راهی برای تامین تجهیزات جنگ در اوکراین است.

در واکنش به این خبر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دیگر ارسال ایمیل به مالی را متوقف کرده است. اما این احتمالاً دیگر کشورها و متحدان ایالات متحده را از ارسال ایمیل به مالی باز نخواهد داشت.