پیش بینی می شود 4.7 میلیارد نفر در سال 2024 سفر هوایی کنند که 200 میلیون بیشتر از سال 2019 است. در حالی که درآمد سفر هوایی در سال 2023 به 896 میلیارد دلار در سطح جهان افزایش یافت، حاشیه سود بسیار ناچیز بود. به طور متوسط، تنها 5.44 دلار سود خالص به ازای هر مسافر در سال 2023 به دست آمد. امروزه صنعت با فشار ناشی از نرخ های بهره بالا، مسائل زنجیره تامین و هزینه های سنگین زیرساخت مواجه است. اینفوگرافیک زیر پروازهای پردرآمد در سراسر جهان را بر اساس داده های OAG نشان می دهد.

پردرآمدترین مسیرها در سال 2023

در زیر پردرآمدترین خطوط هوایی در نیمه اول سال 2023 آمده است:

همانطور که می بینید، پروازهای داخلی شش پرواز از 10 پرواز پردرآمد را تشکیل می دهند که سیدنی به ملبورن با 1.21 میلیارد دلار رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

در واقع، این مسیر حتی با کاهش تعداد مسافران، بیش از دو برابر سطح قبل از همه‌گیری درآمد دارد. این مسیر عمدتاً تحت تسلط کانتاس و ویرجین استرالیا است و کانتاس در سال مالی منتهی به ژوئن 2023 به رکورد درآمد داخلی 1.21 میلیارد دلاری دست یافته است. هزینه های سوخت کمتر و کرایه های بالاتر محرک اصلی این افزایش درآمد بودند.

علاوه بر این، کانتاس و ویرجین استرالیا حامل های اصلی پروازهای بین ملبورن و پرث هستند که یکی دیگر از مسیرهای بسیار سودآور است.

نیویورک به لندن، یکی از شلوغ ترین و سودآورترین مسیرهای جهان، 1.15 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که 37 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال 2019 نشان می دهد.

بیشترین افزایش درآمد در این مدت مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمد آن نسبت به سال گذشته 416 درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته مسیری بسیار سودآور بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.