الون ماسک او بارها مخالفت خود را با دکمه بلاک اعلام کرده است و اکنون پلتفرم X این کار را انجام می دهد تغییر روش کار بلوک F. قبلاً، کاربر می‌توانست شخصی را در X مسدود کند و همچنان به پست‌های او پاسخ دهد. در این صورت فرد بلاک شده نمی تواند این پاسخ را ببیند یا فردی را که او را بلاک کرده است شناسایی کند و با پست هایش تعامل داشته باشد.

اکنون وضعیت تغییر کرده است و کاربران می توانند پاسخ های مستقیم را حتی در صورت مسدود شدن فرستنده مشاهده کنند. X می‌گوید: «این بخشی از تعهد مداوم ما برای همسو کردن مکانیسم بلاک چین با اصول ما به عنوان یک شبکه اجتماعی عمومی است.

اگر کاربری که شما را مسدود کرده است به یکی از پست های شما پاسخ داده است، اکنون می توانید پاسخ او را ببینید. این تغییر به شما امکان می‌دهد محتوای بالقوه نامناسبی را که قبلاً نمی‌توانید ببینید، شناسایی و گزارش دهید.

X اعلام کرد: “هدف ما این است که به کاربران کنترل تجربه X خود را بدهیم و در عین حال دید عمومی پست ها را حفظ کنیم.”

در حال حاضر تغییرات اعمال شده در ویژگی مسدودسازی چندان قابل توجه نیست. در واقع، برخی از کاربرانی که خواهان شفافیت بیشتر در مورد آنچه دیگران می‌گویند، ممکن است از آن استقبال کنند. این واقعیت که X شروع به تغییر نحوه نمایش محتوای مسدود شده کرده است می تواند نشانه تغییرات مهم تری باشد.