زمانی‌که Galaxy S21 FE معرفی شد، از اینکه سخت‌افزار دوربین درمقایسه‌با نسل قبل تغییری دریافت نکرده بود، ناامید شدیم. ازآن‌جاکه سامسونگ از عرضه‌ی Galaxy S22 FE صرف‌نظر کرده و تصمیم گرفته است تا حداکثر چند هفته‌ی آینده Galaxy S23 FE را رونمایی کند، امیدواریم که شاهد ارتقای دوربین‌های این دستگاه باشیم. اکنون، به‌نظر می رسد که سامسونگ نیز معتقد است برای افزایش جلب رضایت کاربران باید تغییراتی در دوربین Galaxy S23 FE اعمال کند.

براساس اطلاعات فاش‌شده از گلکسی کلاب، گلکسی S23 FE ممکن است از دوربین سلفی ارتقایافته بهره‌مند باشد. سامسونگ می‌تواند سنسور ۳۲ مگاپیکسلی به‌کاررفته در گلکسی S20 FE و گلکسی S21 FE را بالاخره کنار بگذارد و گلکسی S23 FE را با همان سنسور ۱۰ مگاپیکسلی‌ استفاده‌شده در گلکسی S22 عرضه کند.

بدیهی است که این کار باعث می‌شود تا همچنان این گوشی یک نسل از گلکسی S23، پرچم‌دار فعلی سامسونگ، عقب‌تر باشد؛ اما بدون شک نتایج نهایی این سنسور بسیار بهتر از هر گوشی‌ای خواهد بود که قبلاً با برند FE  تولید شده است.

قبلاً شنیده بودیم که دوربین اصلی گلکسی S23 FE نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. انتظار داریم گلکسی S23 FE با همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی‌ به‌کاررفته در سری گلکسی S22 روانه‌ی بازار شود. این موضوع نیز مانند دوربین سلفی باعث بهبود درخورتوجه کیفیت تصویرها و ویدئو‌های این گوشی خواهد شد.

متأسفانه حداقل تا جایی که اخبار منتشر‌شده اعلام می‌کنند، تنها دوبین سلفی و اصلی شاهد بهبود خواهند بود و دست‌کم تا الآن از تغییر دو دوربین دیگر خبری منتشر نشده است که به‌معنی این است که گلکسی S23 FE از همان دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید نسل گذشته استفاده خواهد کرد.

این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است؛ زیرا این دو دوربین حتی در گلکسی S21 FE نیز عملکرد رضایت‌بخشی ندارند. به‌نظر می‌رسد که سامسوگ برای ارزان نگه‌داشتن قیمت نهایی دستگاه، مجبور شده است از قطعات قدیمی استفاده کند و تنها در بخش‌هایی که گمان می‌کند برای کاربر اهمیت بیشتری دارد، هزینه کرده است.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، آیا تغییر دوربین اصلی و سلفی گلکسی S23 FE برای راضی‌کردن کاربران کافی خواهد بود؟