مایکروسافت بار دیگر مشتریان خود را تحت فشار قرار می‌دهد. غول فناوری آمریکایی می‌خواهد از تاریخچه‌ی مرورگر اج شما برای سرویس‌هایی مانند تبلیغات استفاده کند.

یکی از کاربران با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، در صفحه‌ی تنظیمات Edge Canary در گوشی اندرویدی خود، تب جدیدی را مشاهده کرده‌ که می‌گوید: «اجازه دهید مایکروسافت فعالیت مرورگر شما را ذخیره کند.» این پیغام در بخش حریم خصوصی و امنیت مرورگر نمایش داده می‌شود.

در توضیحات این پیام جدید آمده است: «شامل تاریخچه‌ی جست‌وجو، موارد موردعلاقه، محتوای وب و سایر داده‌های مرورگر برای شخصی‌سازی مایکروسافت‌ اج و سرویس‌های مایکروسافت مانند تبلیغات، جست‌‌وجو، خرید و نمایش اخبار.»

بسیاری از کاربران این ویژگی را «تله»، «جاسوسی» یا حتی «ترور تبلیغاتی» می‌نامند، اگرچه هنوز هم می‌توان نوعی کنترل روی آن داشت. این اولین باری نیست که مایکروسافت دست به چنین ترفندی می‌زند. این شرکت یک بار زمانی که کاربران سعی می‌کردند به Google Bard در مرورگر اج دسترسی داشته باشند، بینگ‌ چت را به آن‌ها نمایش می‌داد.

قابلیت به اشتراک‌گذاری فعالیت مرورگر خود با مایکروسافت برای تبلیغات شخصی‌سازی شده، مدتی است که در نسخه‌ی دسکتاپ در دسترس قرار گرفته. در حالی که این قابلیت به صورت پیش‌فرض فعال است اما می‌توان به راحتی با رفتن به مسیر Settings > Privacy and security > Personalization & advertising آن را غیرفعال کرد.