ساتیا نادلا در دوران رهبری مایکروسافت، رابطه دوگانه موفقی با این شرکت برقرار شد و از سال 2014 نه تنها مایکروسافت به شرکت ارزشمندتری تبدیل شد، بلکه نادلا ثروت بیشتری در حساب شخصی خود دارد.

پرونده های رسمی مایکروسافت نشان می دهد که ساتیا نادلا در سال گذشته نزدیک به 55 میلیون دلار حقوق دریافت کرده است. بر اساس گزارش مجله فورچون، مجموع دستمزد ساتیا نادلا از زمانی که مدیرعامل مایکروسافت بود از یک میلیارد دلار گذشت.

در سال‌های اخیر، ساتیا نادلا، مایکروسافت را به یک غول در صنعت رایانش ابری و شبکه تبدیل کرده است. قبل از اینکه مدیرعامل مایکروسافت شود، او به عنوان معاون اجرایی واحد تجاری و ابری آن شرکت خدمت می کرد.

نادلا در دورانی که در راس مایکروسافت بود، سعی کرد منابع درآمدی شرکت را متنوع کند تا مایکروسافت صرفاً به مجموعه نرم افزاری Microsoft 365 (آفیس 365 سابق) وابسته نباشد.

تلاش های ساتیا نادلا به وضوح نتیجه داده است. در اولین روز نادلا به عنوان مدیرعامل (اوایل 2014)، قیمت سهام مایکروسافت 36.35 دلار بود. در روز سه‌شنبه این هفته (تقریبا 9 و نیم سال بعد)، ارزش سهام مایکروسافت 900 درصد نسبت به سال 2014 افزایش یافت و به 364.02 دلار رسید تا رکورد جدیدی را ثبت کند.

عملکرد مایکروسافت بسیار بهتر از میانگین بازار است. از سال 2014، S&P 500 148٪ افزایش یافته است. مایکروسافت تحت رهبری ساتیا نادلا برای اولین بار به ارزش بازار دو تریلیون دلار رسید. در حال حاضر، ارزش این شرکت بزرگ آمریکایی 2.59 تریلیون دلار است که کمتر از اپل با ارزش 3 تریلیون دلار است. به جز اپل و مایکروسافت، تنها شرکت نفت عربستان (آرامکو) توانست از مرز دو تریلیون دلار عبور کند.

سهام مایکروسافت پس از اینکه ساتیا نادلا گفت که قیمت سرویس اشتراک Copilot 30 دلار در ماه خواهد بود، جهش کرد. تحلیلگران می گویند CoPilot می تواند 14 میلیارد دلار درآمد سالانه به خزانه مایکروسافت کمک کند. مایکروسافت همچنین به عنوان ارائه دهنده خدمات محاسبات ابری برای مدل بزرگ Llama 2 متالزبان انتخاب شد.

درآمد مایکروسافت در سال مالی 2022 با رشد سالانه 18 درصدی به 198.2 میلیارد دلار رسید و در همان سال، سود مایکروسافت با 19 درصد افزایش به 72.7 میلیارد دلار رسید. با وجود عملکرد فوق العاده مایکروسافت، این شرکت آنطور که وال استریت انتظار داشت عمل نکرد.

یکی دیگر از عواملی که بر رشد سهام مایکروسافت تأثیر گذاشته، شرکت هایی است که ساتیا نادلا در سال های اخیر خریداری کرده است. در سال 2016، مایکروسافت لینکدین را به قیمت 26 میلیارد دلار خریداری کرد و دو سال بعد، GitHub را به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت در حال حاضر در تلاش است تا اکتیویژن بلیزارد را در یک معامله 68.7 میلیارد دلاری به زیرمجموعه خود تبدیل کند.

در سال 2023، مایکروسافت اعلام کرد که قراردادی چند میلیارد دلاری با OpenAI (توسعه دهنده ChatGPT) امضا کرده است. این شرکت همچنین ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی را به خدمات خود اضافه کرده است.